Újabb saját fejlesztésű játékát vágta kukába a Microsoft/Xbox

A Lionhead Studios nagyon sokat tudna mesélni arról, miért nem életbiztosítás a világ egyik legnagyobb cégénél játékot fejleszteni, amit most a Microsoft összes belsős stúdiója a bőrén tapasztalhat meg. A redmondi óriás az utóbbi időben – főleg az Activision Blizzard King felvásárlását követően – alaposan rákapcsolt a belsős csapatainak átstrukturálására, ami náluk egyet jelent a kirúgásokkal és a bezárásokkal, na meg készülő játékok törlésével. Egyik-másik még jogos, de minimum jól indokolható is lehet: The Initiative hosszú-hosszú évek alatt sem készült el a Perfect Dark reboottal, ami amúgy az első játékuk lett volna, míg a Rare 10 évnyi fejlesztés után sem tudott mit kezdeni a hivatalosan 2019-ben bejelentett Everwilddal, ahogyan a Zenimax is küszködött a Blackbird mmo-jával = mindet le is lőtték.

Éppúgy mint a Just Cause-szériáról ismert Avalanche Studios néhány éve koprodukcióban alakulgató többjátékos akciójátékát, a Contrabandot, ami fölött már hónapokkal ezelőtt beborult az ég. Amikor július elején tömeges leépítést jelentettek a Microsoft játékrészlegénél, a Contraband előzetese szőrén-szálán eltűnt az Xbox YouTube-csatornájáról, ami már előre jelezte a bajt, de augusztus 7-re virradóan előbb Jason Schreier jelentette a játék törlését, majd nem sokkal később a stúdió is így-úgy, de megerősített. A hivatalos közleményben ugyan csak a fejlesztési munkák szüneteléséről írnak, de négy évnyi hallgatás, valamint az xboxos leépítések és költségracionalizálások nyomán aligha valószínű, hogy valaha meg fog jelenni.

Egy játék törlése sosem üdvözölendő hír, de a Contraband végzetéhez a műfajának kvázi „hanyatlása” is bőven hozzájárult. A Contraband ugyanis egy zsákmányszerzős (looter shooter) nyílt világú akciónak készült, nyilván „game as a service” modellben. Olyannak pedig nem sok babér terem manapság, de inkább gyakoribb a bukott GaS-játék, mint a sikeres – lásd: Concord, amit szintén több évig kalapáltak a Sony-nál, hogy aztán méretes orra esésbe torkolljon (jóllehet az klasszikus multis móka volt, nem looter shooter). És bármilyen meglepő, de a Microsoftnál sem szeretik olyan projektekbe önteni a pénzt, aminek megtérülése inkább a csodán, semmint a(z egyébként roppant élvezetes) Mad Max-szel és a (szuperpörgős shooter) Rage 2-vel is alulteljesített stúdió munkáján múlik.

Az Avalanche Studios közleménye
Betöltés...
Keresés
Keresés