A Sony nemrég még könnyebbé tette a pénzvisszatérítést a PlayStation játékok esetében, szóval elég csak néhány lépés.
Az biztos, hogy korábban nem igazán volt egyszerű visszaszerezni a pénzünket, amennyiben egy PlayStation játék nem igazán nyerte el a tetszésünket. Az utóbbi években azonban a Sony több játékmegjelenésbe is belebukott, és több esetben – például a Concord esetében – számtalan pénzvisszafizetéssel kellett szembe nézzen. Így szükség volt arra, hogy a korábbi bonyolult, nehezen megtalálható, átláthatatlan és sokszor sikertelen rendszer helyett legyen valami más megoldás. A Sony pedig nemrég (augusztus 26-án) egyszerűbbé tette a visszatérítést a PlayStation Store-ban és az App-ban.
PlayStation Store és App
Ha még nem használod a PS App-ot, akkor talán épp itt az ideje elkezdeni, hiszen rengeteg remek funkciója van. Például láthatod a játékaidat, utasíthatod a konzolt, hogy mit töltsön le, böngészheted a Store-t, kezelheted a fiókodat és azonnal vásárolhatsz. A Sony ráadásul nemrég hozzáadott egy „Visszatérítés kérése” (Request Refund) opciót. Fontos: ez a funkció csak a PS Store weboldalán vagy a PS App-on keresztül lehetséges. A kettő közül az app sokkal gyorsabb, ezért az alábbi leírás az App-ra vonatkozik.
- Nyisd meg a PS App-ot (győződj meg róla, hogy a legújabb verzió van telepítve)
- Menj a PS Store felületére (alsó menü, középső ikon)
- A PlayStation Store felirat mellett jobbra látsz egy menü gombot (három kis vízszintes vonalka)
- Ott lesz egy olyan menüpont, hogy Tranzakciók listája. Itt látod majd, hogy milyen játékokat vettél és mikor
- Amelyiknél szeretnéd visszakérni a pénzt, arra menj rá, és lent látod a Request Refund opciót. (itt már angol a menü)
A PS Store weboldalán is hasonló a folyamat, ott a Fiókbeállításokban kell keresni a Tranzakciók listáját.
Szabályok
Nyilvánvaló, hogy ez egy sokkal egyszerűbb és gyorsabb rendszer, mint korábban. Vannak azonban szabályok, amikről tudnod kell, mielőtt elkezded nyomkodni a refund gombot.
- Csak a játék vásárlásától számított 14 napon belül kérhetsz visszatérítést, amennyiben nem kezdted el letölteni vagy streamelni a tartalmat. Ha igen, akkor csak akkor van lehetőség visszatérítésre, ha a tartalom hibás.
- PS Plus esetében is 14 napon belül kérhetsz visszatérítést, még akkor is, ha már elkezdted használni a szolgáltatást. A visszatérítés mértéke csökkenhet attól függően, hogy mennyire használtad az előfizetést. Ingyenes próbaidőszak esetén a 14 napos időszak a próba időtartamát is tartalmazza. Például egy 7 napos próbát követően a fizetéstől számítva még 7 napod van lemondani.
- Ha a vásárlás nem közvetlenül a PlayStation Store-ból történt (pl. PlayStation Direct, bolt, ajándékkártya vagy voucher), akkor a visszatérítési igényt a vásárlás helyén, tehát a boltban kell kérni.
Úgy tűnik, ez a kezdete annak a Sony bejelentésnek, ami szerint szeretnénk javítani a PS Store élményt. Ez magában foglalja az Apple Pay támogatását, a hitelesített vásárlásokon alapuló értékelési rendszert és egyéb címkéket is.