Mostantól egyszerűbb visszakérni a PlayStation játékok árát a Sony-tól

A Sony nemrég még könnyebbé tette a pénzvisszatérítést a PlayStation játékok esetében, szóval elég csak néhány lépés.

Az biztos, hogy korábban nem igazán volt egyszerű visszaszerezni a pénzünket, amennyiben egy PlayStation játék nem igazán nyerte el a tetszésünket. Az utóbbi években azonban a Sony több játékmegjelenésbe is belebukott, és több esetben – például a Concord esetében – számtalan pénzvisszafizetéssel kellett szembe nézzen. Így szükség volt arra, hogy a korábbi bonyolult, nehezen megtalálható, átláthatatlan és sokszor sikertelen rendszer helyett legyen valami más megoldás. A Sony pedig nemrég (augusztus 26-án) egyszerűbbé tette a visszatérítést a PlayStation Store-ban és az App-ban.

PlayStation Store és App

Ha még nem használod a PS App-ot, akkor talán épp itt az ideje elkezdeni, hiszen rengeteg remek funkciója van. Például láthatod a játékaidat, utasíthatod a konzolt, hogy mit töltsön le, böngészheted a Store-t, kezelheted a fiókodat és azonnal vásárolhatsz. A Sony ráadásul nemrég hozzáadott egy „Visszatérítés kérése” (Request Refund) opciót. Fontos: ez a funkció csak a PS Store weboldalán vagy a PS App-on keresztül lehetséges. A kettő közül az app sokkal gyorsabb, ezért az alábbi leírás az App-ra vonatkozik.

  • Nyisd meg a PS App-ot (győződj meg róla, hogy a legújabb verzió van telepítve)
  • Menj a PS Store felületére (alsó menü, középső ikon)
  • A PlayStation Store felirat mellett jobbra látsz egy menü gombot (három kis vízszintes vonalka)
  • Ott lesz egy olyan menüpont, hogy Tranzakciók listája. Itt látod majd, hogy milyen játékokat vettél és mikor
  • Amelyiknél szeretnéd visszakérni a pénzt, arra menj rá, és lent látod a Request Refund opciót. (itt már angol a menü)

A PS Store weboldalán is hasonló a folyamat, ott a Fiókbeállításokban kell keresni a Tranzakciók listáját.

Szabályok

Nyilvánvaló, hogy ez egy sokkal egyszerűbb és gyorsabb rendszer, mint korábban. Vannak azonban szabályok, amikről tudnod kell, mielőtt elkezded nyomkodni a refund gombot.

  • Csak a játék vásárlásától számított 14 napon belül kérhetsz visszatérítést, amennyiben nem kezdted el letölteni vagy streamelni a tartalmat. Ha igen, akkor csak akkor van lehetőség visszatérítésre, ha a tartalom hibás.
  • PS Plus esetében is 14 napon belül kérhetsz visszatérítést, még akkor is, ha már elkezdted használni a szolgáltatást. A visszatérítés mértéke csökkenhet attól függően, hogy mennyire használtad az előfizetést. Ingyenes próbaidőszak esetén a 14 napos időszak a próba időtartamát is tartalmazza. Például egy 7 napos próbát követően a fizetéstől számítva még 7 napod van lemondani.
  • Ha a vásárlás nem közvetlenül a PlayStation Store-ból történt (pl. PlayStation Direct, bolt, ajándékkártya vagy voucher), akkor a visszatérítési igényt a vásárlás helyén, tehát a boltban kell kérni.

Úgy tűnik, ez a kezdete annak a Sony bejelentésnek, ami szerint szeretnénk javítani a PS Store élményt. Ez magában foglalja az Apple Pay támogatását, a hitelesített vásárlásokon alapuló értékelési rendszert és egyéb címkéket is.

Betöltés...
Keresés
Keresés