Hiába a roppant sikeres Amazon-sorozat, a Fallout 5. része egészen biztosan nem a közeljövőben fog megjelenni. A Bethesda jelenleg eléggé elfoglalt a The Elder Scrolls VI fejlesztésével, és még a 2018-ban megjelent Fallout 76 frissen tartásával is csak egy pici csapat foglalkozik, így a poszt-apokaliptikus világba vágyódó régi és új rajongók kénytelenek a korábbi etapokkal beérni.
Na igen, csakhogy a Fallout 3 előtti játékok teljesen másfajta megközelítésben, műfajban és játékmenettel készültek – a 90-es évek végén, ami ugyan nem jelenti azt, hogy a maguk nemében ne lennének szórakoztatóak, vagy kiemelkedő darabok, de egy modern játékost sokkal kevésbé tudnak a képernyő elé szegezni, mint mondjuk a 2008-as revízió után megjelent bethesdás Falloutok. De nem minden játék lehet egy örökzöld Doom… kivéve, ha mégis!
Egy orosz fejlesztőcsapat még a 2022 elején ugyanis úgy döntött, hogy fogja a legelső, 1997-es Falloutot, és Fallout: Bakersfield címen elkészíti annak teljes belső nézetes (FPS) remake-jét a GZDoom Engine-ben.
A projekt bejelentése óta eltelt 3 évben viszont jóformán semmit sem lehetett hallani a Fallout 1 FPS remake-jéről, egészen júliusig, amikor a csapat megosztott egy bődületesen látványos 4 perces játékmenet videót, amiben megcsodálhattuk a régi-új Falloutot. Olybá tűnik azonban, hogy a fejlesztés vagy új lendületet vett, vagy a végéhez közeledik, merthogy a minap egy újabb, 2 perccel hosszabb videóban demonstrálják a várható változásokat. Így újfent csak ismételni tudom júliusi önmagam:
A GZDoom modként (az id Tech 1 motor modernizált verziójában) újjáalakuló Fallout 1 egyik legjobb aspektusa a kiválóan megőrzött ’97-es hangulat, amit nem is a játékmenetben, sokkal inkább a pixeles – manapság boomer shooterként emlegetett – grafikában érünk tetten. Sok minden más viszont elég sokat változik az eredetihez képest: a perspektíva belső nézetre vált, a játékmenet gyorsabb, közelibb, akciódúsabb, úgy pedig erőszakosabb, a világ felfedezése pedig személyesebb, részletgazdagabb. A fő történet és a mellékküldetések viszont érintetlenek maradnak, a Fallout: Bakersfield pontosan ugyanazt meséli el, mint a ’97-es eredetije.
Júliusban a remake egyik fejlesztője, Alexander Berezin még 60%-os készültséget írt, de ennél valószínűleg (inkább remélhetően) már jobban állnak – legalábbis erről ad tanúbizonyságot az új betekintő. Az elkészültét viszont így sem várhatjuk mához képest 1 évnél korábban… de hát úgy tartja, hogy a jó munkához idő kell.