A Battlefield 6 fejlesztői ezért mondtak nemet a ray tracingre

Izgalmas ősznek nézünk elébe, már ami a katonai tematikájú FPS játékokat illeti. Szeptember utolsó napjaiban minden kiderülhet a Call of Duty széria következő korszakáról, október első napjaiban pedig a Black Ops 7 béta is kezdetét veheti. Október 10-én megérkezik a Battlefield 6 is, hogy aztán november 14-én a Black Ops 7 végleges változata is felborzolhassa a kedélyeket. A közhangulat jelen pillanatban a BF sorozatnak kedvez, ám érdemes lesz erre majd visszatérni az év utolsó napjaiban is.

A Battlefield 6 fejlesztői néhány napja véglegesítették a játék gépigényét is. A béta alatt publikált rendszerigényhez képest nem sok minden változott, azaz meglepően barátságos feltételeket teremtenek az EA és DICE szakemberei. Ha a Steam statisztikákat megvizsgáljuk, akkor hamar világossá válhat, hogy a legtöbb játékos a középkategória aljából merít, nem pedig a flagship videokártyákból és processzorokból. A fejlesztők ezt sok esetben hajlamosak elfelejteni, ám a BF 6 programozói erre most extrán odafigyeltek.

Ezért nem lesz ray tracing a Battlefield 6-ban

Manapság rengeteg olyan játékkal találkozhatunk, ahol aktív szerepet kér magának a valós idejű sugárkövetés, azaz a ray tracing. Sőt, vannak olyan címek is, ahol bizonyos ray tracing funkciók ki sem kapcsolhatóak, mely komoly erőforrást követel meg a rendszertől. A Battlefield 6 esetében azonban ettől nem kell félni, a fejlesztők semmilyen szinten nem implementálták a ray tracinget, sőt, a jövőben sem várható az érkezése. A fejlesztők azért tették ezt, hogy minél több, sok esetben gyengének számító gamer PC-n is jól futhasson a játék, a megfelelő optimalizáltság az elsődleges cég. Nem véletlen, hogy a hivatalos gépigényben is a különféle (XeSS, FSR, DLSS) felskálázó algoritmus nélküli FPS számokat reklámozzák, nem pedig a mesterségesen feljavított értékeket. Ez az irány mindenképp üdvözölendő, sőt, kimondottan biztató lehet a Battlefield 6 jövőjére nézve.

Betöltés...
Keresés
Keresés