Kellemetlen változások jönnek a YouTube Premium csomagjába

A YouTube reklámblokkolók ellen vívott ádáz harca semmi másról nem szól, mint a Premium-előfizetés felé terelésről. Nyilván az is jó, ha a felhasználó végigszenvedi az elé egyre gyakrabban és idegesítőbb formákban bedobált reklámokat, de a legjobban mindenki a szolgáltatással jár. Nincs trükközés, nincs reklám, és még a kedvenc alkotóinkat is támogatjuk.

Arra viszont nagyon nem számítottunk, hogy a videómegosztó a meglévő előfizetőit kezdi majd vegzálni, de most mégis megtörténik – figyelmeztetett a PCMag. A YouTube a napokban több emailt is kiküldött azoknak a felhasználóinak, akik egy családi csomag tagjaként élvezik a Premium-csomag adta előnyöket, miszerint az előfizetésüket 14 nap múlva felfüggesztik, és a továbbiakban számolniuk kell a hirdetésekkel. Jól sejted: ez gyakorlatilag egy Netflix-féle jelszómegosztás tiltás, ami azért is különös, mert a Premium családi csomagja kifejezetten többfelhasználós opcióként létezik egyáltalán.

Most azonban szigorítanak – ami a videómegosztó jellegéből és a felhasználói szokásokból adódóan némileg érthetetlen.

A családi csomag felhasználási feltételei is frissültek. Eszerint mostantól kizárólag egy háztartásban élőkkel lehet megosztani a csomagot, ergo, ha apuka/anyuka a kollégista, egyetemista, frissen elköltözött gyermekével/gyerekeivel megosztva, vagy testvérek-unokatestvérek közösen, de nem egy légtérből használnák a YouTube Premiumot, hát jól megszívták. És sokan mások is. Nem ritka, hogy baráti társaságok osztoznak egy előfizetésen, ami már nehezebben védhető taktika, de abszolút érthető; ők a továbbiakban akkor közösködhetnek, ha egy albérletben-lakásban élnek.

Nem pont a legigazságosabb rendszer, pláne, hogy a havi 4790 forintba kerülő Premium családi csomag maximum 5 személlyel osztható meg. Logikusabb és sokkal szimpatikusabb lett volna egy áremelés, amit a fentiek miatt valószínűleg szinte mindenki lenyelt volna, így viszont a YouTube potenciálisan azt éri el, hogy a máig működő – bár az alkotókkal szemben sem a legetikusabb – reklámblokkolók és más alternatív megoldások (YouTube ReVanced) felé terelik azokat is, akik eddig fizettek a hirdetésmentes videózásért.

Betöltés...
Keresés
Keresés