A PlayStation gyártójának két kulcsfontosságú stúdiója dolgozott a most offolt játékokon, amelyekben van egy közös pont. Ez egyben az oka is annak, ami miatt leállították őket.
A Sony a Bend Studio és a Bluepoint Games fejlesztés alatt álló, még be sem jelentett címeit kaszálta el – írja a Bloomberg, amelynek a vállalat meg is erősítette az értesülést. Bár maga a cikk nem tesz róla említést, az azt posztoló újságíró a bejegyzésben hozzáteszi: a Bluepointnál egy új GoW címet lőttek le, ami a franchise legutóbbi részeinek sikere után kissé érthetetlen. Egészen addig, amíg nem nézünk bele a részletekbe.
BREAKING: PlayStation has canceled two more live-service games, from subsidiaries Bend and Bluepoint, Bloomberg has learned.
Fans have long wondered what Bluepoint has been working on for the last couple of years. I can report it was a live-service God of War game. www.bloomberg.com/news/article…
— Jason Schreier (@jasonschreier.bsky.social) 2025. január 17. 0:09
Az oregoni Bend Studio és a texasi Bluepoint Games fejlesztés alatt álló projektjei egyaránt „live service” típusú játékok voltak. Ezek a modellek a játékosoktól érkező folyamatos bevételekre építenek, jellemzően mikrotranzakciók vagy hosszú távú előfizetések révén. Mivel a Sony e műfajban készült, nagy dobásnak szánt exkluzív címe, a Concord tavaly hatalmasat bukott, a kiadó valószínűleg nem akart újabb dollár százmilliókat kockára tenni a készül live service játékokkal. A PlayStation szóvivője megerősítette a döntést, amelyet egy átfogó felülvizsgálat után hoztak meg, hozzátéve, hogy ettől függetlenül
„továbbra is elkötelezettek az online és a single player címek fejlesztése mellett is”.
A Sony hangsúlyozta, hogy sem a Bend Studio, sem a Bluepoint Games nem kerül bezárásra. „Mindkét stúdió elismert és nagyra becsült tagja a PlayStation Studios családjának. Szorosan együttműködünk velük, hogy meghatározzuk a következő lépéseiket, és minimalizáljuk az esetleges üzleti hatásokat” – áll a közleményben.
A Sony alaposan befürdött pár online multiplayer projekttel
A Sony az elmúlt években komoly hangsúlyt helyezett a live service játékokra, mivel ezek – ha sikeresek – rendkívül jövedelmezők lehetnek. A stratégia eddig vegyes eredményeket hozott: míg a 2024-es Helldivers II beváltotta a hozzá fűzött reményeket, több projekt, például a fentebb írt, a forgalomból is kivont Concord csúfos kudarcot vallott.
Az iparági pletykák szerint a Sony már korábban is kaszált live service projekteket, például egy Pókember-alapú játékot, amelyet sosem jelentettek be hivatalosan.
A vállalat egyelőre nem közölt részleteket arról, hogy a mostani törlések munkahelyek elvesztéséhez vezethetnek-e. A Bloomberg által megszerzett belső feljegyzés szerint a Sony mindent megtesz annak érdekében, hogy minimalizálja az üzleti hatásokat és támogassa a stúdiókat új projektek kidolgozásában.
A Sony mostani döntése is része lehet annak a trendnek, amely a biztonságosabb, kiszámíthatóbb üzleti modellek felé tereli az iparági szereplőket. Hogy a Bend és a Bluepoint milyen új projektekbe fog, egyelőre kérdéses, de a PlayStation rajongói reménykedhetnek, hogy a két stúdió továbbra is a minőségi tartalmak mellett teszi le a voksát.
Címlapkép: Sony/Santa Monica Studios