Túl szexi lenne a modderek miatt – ezért nem jön PC-re a dínós horrorjáték

A TeamKill Media több mint bizarr érveléssel jelentette be, hogy kizárólag PS5-re jelenik meg az új játéka: el akarják kerülni, hogy a modderek túl szexi kiegészítőket készítsenek hozzá.

A Code Violet dinoszauruszos horrorjáték fejlesztőcsapata szerint a PC-verzió kihagyásának egyik fő oka az, hogy megvédjék a játék művészi integritását és a szinkronszínészeik hírnevét. A TeamKill Media X-bejegyzését a VGC vette észre – eszerint konkrétan erre fogják a PC-port elmaradását:

„Nem akarjuk, hogy valaki vulgáris módosításokat készítsen a főszereplőről vagy más karakterekről.”

A fejlesztők döntése azért kelthet kiemelt figyelmet (és ellenszenvet), mert a Code Violetet sokan a legendás Dino Crisis szellemi örökségének tartják, ami kultikus cím, így gamerek tömegei hökkenhetnek meg rajta, hogy PC-n nem lehet majd hozzáférni. Soha. Borítékolható, hogy a rajongók mondvacsinált indoknak fogják tartani a port elmaradását.

 

A júliusban érkező Code Violet harmadik személyű horrorjáték, amelyben a játékosok Violet Sinclair bőrébe bújnak. A karakter a múltból érkezik a 25. századba, ahol a titokzatos Aion Bioengineering Complexben kell túlélnie, harcolva vagy rejtőzködve a mutáns lények és a dinoszauruszok elől. A játék tehát kizárólag PS5-re jelenik meg, és a fejlesztők egyelőre nem tervezik, hogy PC-re vagy Xboxra is portolják.

A modok, amelyek mindent megváltoztatnak

A TeamKill Media szerint nem a PC-s platform vagy a modok készítői ellen lépnek fel, hanem határozottan elutasítják a pornográf módosításokat. „Nagy tiszteletben tartjuk a szinkronszínészeinket és színésznőinket, valamint a játék művészi vízióját. Az, hogy valaki viccet csináljon a művészetünkből, és esetleg rontsa a szinkronszínészeink hírnevét, nem ér annyit, mint amennyi plusz bevételt egy PC-verzió hozhatna” – közölték nyersen.

Bár a döntés megdöbbentő lehet, azért nem teljesen példa nélküli: korábban hasonló álláspontra helyezkedett a Final Fantasy 16 producere, Naoki Yoshida, aki arra kérte a rajongókat, hogy tartózkodjanak az obszcén vagy sértő modok készítésétől. Ugyanezt fogalmazta meg a játék PC-s megjelenése előtt a Final Fantasy 7 Rebirth rendezője, Naoki Hamaguchi is.

Xbox-verzió? Talán, egyszer

A TeamKill Media arról is beszélt, hogy a játék Xboxra portolásához jelenleg nincs elegendő erőforrásuk és szakértelmük. „Nem arról van szó, hogy az Xbox platform ellen lennénk, de jelenleg nem tudunk rá időt szánni” – mondták.

Bár a Code Violettel kapcsolatos bejelentés vegyes fogadtatásban részesült, a stúdió kitart amellett, hogy a művészi integritás védelme fontosabb számukra, mint a potenciális bevétel. Az, hogy a modok kérdése hogyan hat a játék eladásaira, a júliusi premier után elég hamar ki fog derülni.

Betöltés...
Keresés
Keresés