Döbbenetesen néz ki a Half Life 2 hivatalos RTX felújítása

Jó néhány éve már, hogy az Orbifold Studios az NVIDIA-Valve párosának hathatós közreműködésével nekiállt a Half Life 2 alapos kicsinosításának, ami az RTX megnevezésével ellentétben nem egy mezei ertéikszesítése lesz a kult-klasszikusnak. Az Orbifoldnál ugyanis az NVIDIA legmodernebb eszközeivel és megoldásaival dolgozhatnak, ami egy ideje már jócskán túlmutat a ray tracingen, így Gordon Freeman második eljövetele a teljes sugárkövetésben, azaz path tracingben születhet újjá.

Utóbbi kifejezés pedig nem egy költői túlzás: a Half Life 2 RTX bár az alap játékmeneten és mechanikákon egy fikarcnyit sem változtat, a látványvilág viszont olyannyira modernizálódik, hogy bátran rásüthetnénk akár a remake jelzőt is. Gyorstalpalóban a két technológia között a szignifikáns különbség, hogy míg a ray tracing csupán a játékos szemszögéből, azaz a számára (képernyőn) látható fény részecskéit mímeli, addig a path tacing a játékban előforduló összes fényforrásból eredő összes részecske útját matekozza ki valós időben, illetve szimulálja és jeleníti meg a képernyőn – fény és árnyék hatásostól, mindenestől. És mindemellett még a textúrákat felskálázzák, vagy jobbakra cserélik, pont, mint megannyi objektumot és karaktert.

A Half Life 2 RTX-ről legutóbb talán a tavalyi, azaz a 2024-es CES során láthattunk egy igen rövidke, de döbbenetesen látványos prezentációt, most azonban egy ismeretlennek hála egy több mint 6 perces játékmenet felvételen, valamint 12 kiszivárgott in-game és koncepciós képen csodálhatjuk meg a hamarosan nem kis mértékben megszépülő játékremeket. Fontos adalék ugyanakkor, hogy a kikerült build nem mai, hanem 2023 végi, 2024 eleji állapotokat tükröz, ami azt jelenti, hogy a Half Life 2 RTX most, 2025 januárjában még ennél is sokkal jobban festhet. A várható megjelenéséről (ami bizonyosan a Steamen lesz esedékes) viszont senki semmit sem tud, de sanszos, hogy 2 éven belül nem fogunk játszani vele.

Betöltés...
Keresés
Keresés