Az AMD-nek az elmúlt években két nagyon jó döntése is volt. Az egyik, hogy elstartoltatta a Ryzen szériát, a másik, hogy az órajelek hajszolása helyett inkább a 3D V-Cache megoldást választották a gamer CPU-knál. Nem titok, hogy az első Ryzen processzoroknál még voltak problémák, ám 3000-es és 5000-es széria már igazán remek alternatíva volt az akkor még valóban egyeduralkodó Intel processzorok mellett. A Ryzen 7 5800X3D megjelenése és a későbbi 3D V-Cache processzorok megérkezése pedig a tehetősebb gamerek szívét is megdobogtatta.
Ha megnyitjuk a hazai Árukereső processzor szekcióját, majd népszerűség szerint rendezzük őket, akkor derülhet ki igazán, hogy az Intel elveszítette a csatát. Nem találunk egyetlen egy Intel egységet sem a TOP 12-ben, a listák élét pedig a játékosoknak szánt, 3D V-Cache processzorok uralják. Az AMD gyakorlatilag lefedte a teljes piacot, a belépő modellektől kezdve egészen a szerverekbe szánt bestiákig. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden szériájuk ilyen sikeres lenne, igazán aggasztó adatok láttak napvilágot az elmúlt napokban.
Ezt az AMD gamer processzort úgy veszik, mint a cukrot – de a többit alig
A MindFactory eladásai alapján készített egy meglehetősen sokatmondó kördiagramot a TechPowerUP csapata. Ebből világosan leolvasható, hogy a Ryzen 9000 széria eladásainak közel 90 százalékáért a Ryzen 7 9800X3D felel, a többi modell pedig a maradék 13%-on osztozik. A Ryzen 7 9800X3D napjaink legjobb gamer processzora, a Ryzen 7 7800X3D-t pedig a drágulása miatt egyre kevesebben választják.
Szintén nem mehetünk el amellett sem, hogy a Ryzen 9000 processzorok alig 2-4% FPS növekedést hoznak a legtöbb játékban az elődökhöz képest, miközben az árcédula 20-30%-kal is emelkedett az elő generációs modelljeihez képest. Ez bizony nem hangzik túl jó üzletnek, így nem csoda, hogy a felhasználók inkább a Ryzen 7000 szériából válogatnak. Az AMD ezen egy erőteljes árvágással tudnak csak javítani, remek kérdés, hogy mikor lépik majd ezt meg. Nem mindenki fog 240 ezer forintokat kiadni egy-egy processzorért, az ár-érzékeny vásárlók pedig inkább a korábbi generációkhoz nyúlnak vissza, teljesen érthető okokból.
Forrás: TPU