Ingyenes lesz a Rainbow Six Siege, de a Siege X nem a megváltás

Sajnos a Rainbow Six Siege X véleményem szerint azt adja, amit a játékosok igazán várnak.

Gondolom nagyon sok volt vagy jelenlegi Rainbow Six Siege játékos várta, hogy a Ubisoft március 13-án miről rántja le a leplet a Siege X bemutatón. Korábban ugyanis csak annyit lehetett tudni, hogy a játék alapos átalakításon megy majd keresztül, változik a játékmenet, javítanak pár dolgon, szóval lényegében olyan lesz, mint a Valve frissítése a CS:GO-ról a CS2-re. Nos, szomorúan mondhatom, hogy a lényeg nem változik, ne várjunk megváltást az érkező frissítéstől. Pár újdonság persze van, de nem az, amit szerintem sokan szerettek volna.

6v6 mód

A Siege X bemutató legnagyobb újdonsága (és lényege) az új 6v6 mód volt, ami egy teljesen új játékmódot kínál mindenkinek. Több map érkezett hozzá, amiken különböző küldetéseket, feladatokat végezhetünk. Például túszmentés, bomba-lerakás, stb., szokásos dolgok. Az újítás, hogy a játékosok újjáélednek, ahogy mondjuk egy TDM-ben, illetve az operátorok keverve vannak a csapatokban, tehát támadók és védekezők vegyesen. A Dual Front játékmód nagyjából ennyit tud. Mindenki lövöldözhet egymásra, olyan operátorral, amivel csak akar.

Vélemény

Az biztos, hogy az új 6v6 mód nem váltja meg a világot, legalábbis az e-sport szintér alapból kilőve. Szinte minden kompetitív játékban az 5v5 felállás a kiindulópont, a rendszert pedig elég nehéz lenne átvinni egy 6v6 modellre. Bár a 6v6 játékmód a Call of Duty multiplayer egy népszerű eleme, annak a játéknak a dinamikája, tempója, illetve maga a gunplay teljesen más. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy 6v6 játékmód miatt a Rainbow Six Siege hirtelen számtalan új játékost tud bevonzani, főleg mivel első ránézésre káosznak tűnik az egész, ahol a toxikus játékosok kiélhetik a teabag életérzést.

Mindeközben persze a Rainbow Six Siege az utóbbi években több zsebből vérzik. A játék szinte minden frissítés után megadja magát, a meccskeresés, a szerverkapcsolat rendszeresen haldoklik. A játék képes a legfontosabb ranked mérkőzés közben kidobni, természetesen megadva a büntetést és a pontlevonást, amiért „kiléptünk”. A folyamatos desync, hitbox problémák mellett rendszeres a lagg, a különböző akadások. Az már csak hab a tornán, hogy az alapvetően taktikára és az operátorok egyedi eszközére épülő játék mára tényleg inkább a gunplay-ről szól. Az új 6v6 mód is mutatja, hogy a készítők számára már egyáltalán nem számít, hogy taktikai FPS-t játszunk, az operátorok és eszközeik lényegtelenek, egy csapatba mehet az összes, ömlesztve.

Meg sem próbálnak építeni arra, ami régen az alapelv volt, inkább egy Call of Duty irányba mennének el, ami nyilván lehetetlen vállalás. Másrészt szerintem azok, akik megszerették a Siege-et, pontosan azért játszottak vele, mert valami más, mint a CoD, vagy a CS2. Mindeközben a rajongók évek óta kérik a számtalan bug, szerverprobléma javítását, az pajzsos operátorok mérséklését, a jobb kiegyensúlyozást, a használhatóbb eszközöket. Ehelyett új játékmód van, illetve természetesen jön néhány új skin.

Mi jön még?

A bemutatóból persze kiderül, hogy néhány újdonsággal az alapjáték számára is készültek. Például javítottak picit a grafikán, a hangokon, a rappel sokkal jobban használható, körbe körbe tudunk futni vele a falon, jobban törnek a dolgok, és kb. ennyi. Az alapjáték talán néhány dologgal bővül, de úgy érzem, az alapvető problémákat, amik miatt sokan elfordultak a játéktól (elkerülve az ideösszeroppanást), az nem változott.

Ingyenes lesz

Ami viszont meglepetés, hogy a tervek szerint a játék (egy része) átvált free-to-playbe, legalábbis akkor, amikor a Siege X június 10-én megjelenik. Ekkor jön a játék 10. évének második szezonja, amikor a játék ingyenesen játszhatóvá válik, bár korlátozott mértékben. A Quick Play, az Unkranked és a közelgő Dual Front mód mind része lesz a játék ingyenesen elérhető változatának, de a Siege Cup és a Ranked továbbra is a fizetős játékosok számára lesz fenntartva.

Betöltés...
Keresés
Keresés