AI-val generál Quake II-t a Microsoft, ami a játékipar jövője is lehet

Nem a mesterséges intelligenciával legenerált Quake II, hanem a módszer válhat idővel a játékipar alapjává, ami nem csak felgyorsíthatja, megkönnyítheti, elérhetőbbé teheti a játékfejlesztést, de Phil Spencer szerint még a játékmegőrzésben is kulcsszerepet játszhat.

A Microsoft még az év elején mutatta be a nagyérdeműnek a Muse AI-modelljét, amivel gyakorlatilag azonnal játszható játékot lehet generálni. Ehhez persze kell némi alap: a modellt (a Bleeding Edge mellett) az id Software klasszikusán, az 1997-es Quake II-n edzették, mire néhány hónappal ezelőtt eljutott egy 10 FPS mellett 300 x 180-as felbontásban futó technológiai demonstrációig, most azonban újabb szintet lépett a Muse.

Az AI most már böngészőből is képes elfogadható sebességgel, az első demóhoz képest megduplázott – 640 x 360-as – felbontásban egy teljes mértékben játszható Quake II pályát generálni.

Mindez azért nagy eredmény, mert a Muse-nak mindehhez nem kell ismernie a játék eredeti kódját, vagy a háttérben mint egy emulátor imitálnia az eredeti célplatformot: a játszható Quake II pályát csupán a betanult elemek alapján generálja le. Ugyanakkor bővelkedik még hibákban: az AI generált játék grafikája meglehetősen elmosódott – leginkább a PS1-es időket idézi, valamint jó néhány elem, tárgy és ellenfél sem pont rendeltetésszerűen működik, az alacsony felbontásról és a képfrissítésről már nem is beszélve.

A Muse-féle modellek (mint amilyen például a Google DeepMindon alapuló GameNGen-je, amivel Doomot generáltak) viszont idővel nemcsak kiforrják magukat, de fontos szerepet is játszhatnak majd a jövő játékfejlesztésében. Az alkotók ezekkel különféle belsős prezentációkat, koncepciós demókat generálhatnak, vagy már meglévő, de fejlesztés alatt álló játékokhoz próbálhatnak ki újabb funkciókat, mielőtt ténylegesen lefejlesztenék azokat, amivel még az indie, kisebb büdzséből gazdálkodó csapatok is sokat nyerhetnek. A redmondi óriás Xbox divíziójának első embere, Phil Spencer még a játékmegőrzést is külön kiemelte, szerinte a Muse-modellel régi játékokat az eredeti kódjuk visszafejtése nélkül lehetne újabb platformokra ültetni.

A Microsoft Muse AI-jával néhány másodperc alatt generált Quake II pályáját pedig néhány perc erejéig mindenki szabadon, a böngészőjéből is kipróbálhatja a hivatalos felületen, amennyiben rendelkezik Copilot-fiókkal.

Betöltés...
Keresés
Keresés