Mindenki UTÁLJA, a PC-játékosok mégis erre költenek a legtöbbet

A játékiparban a legtöbb bevételt a PC-sek körében a sokak által gyűlölt majomkodás generálja, hiába utálja minden játékos.

Természetesen sok dolog van, amit a játékosok szeretnek, és sok olyan, amit utálnak. Bár általánosságban elmondható, hogy amit egy játékos a legjobban utál, az az, amikor egy játékon belül fizetni kell valamiért. Persze nagyon örülünk annak, ha egyedi módon nézhet ki a karakterünk mondjuk egy online játékban, és extra cuccokat is szeretünk gyűjteni, fizetni érte ritkán akarunk. Nos, az utóbbi állítás bármennyire is igaznak tűnik, nem az. Az összesített bevételi adatokból ugyanis kiderül, hogy a játékos annak ellenére, hogy hőbörögnek, nagyon is fizetnek a mikrotranzakciókért.

Utálják, mégis megveszik

Az utóbbi években nem egy alkalomból volt botrány a mikrotranzakciók körül. Ha egy játék megjelenése kapcsán kiderül, hogy várható a fizetős in-game tartalom, battle pass vagy mikrotranzakció, akkor máris megy a felháborodás. Így volt ez a Diablo Immortals megjelenése körül is, ahogy sok más játék esetében is. Persze érthető, hogy a játékosok nem szeretnek plusz pénzt fizetni, miután már amúgy is megvettek egy játékot, de a dolog nem kötelező. Ennek ellenére a modell nagyon jól működik, és az adatokból az is kiderül, hogy mennyire.

Ennyire „nem kell” a mikrotranzakció

Nos, a Newzoo elemzőcég nemrég kiadott egy hatalmas PC-s és konzoljáték elemzést, amiből persze a videojáték-ipar bevételei is tetten érhetők. Az első adat, hogy a PC-játékokból származó bevétel 2024-ben 0,1%-kal nőtt, ami elképesztő 37,3 milliárd dolláros összbevételt jelent. A jelentés szerint 2024-ben a PC-s játékokból származó összes bevétel 58%-a származott mikrotranzakciókból. E tekintetben három játék kiemelkedik ki: a Call of Duty: Black Ops 6, a Roblox és a Fortnite. Igen, a játékosok imádnak skineket és egyéb apróságokat venni, annak ellenére, hogy látszólag mindenki utálja ezt a rendszert. A kis összegek azonban összeadódnak, és bebizonyítják a fejlesztőknek, kiadóknak, hogy ebből hatalmas és állandó bevételük lehet. Így ne is számítsunk arra, hogy ezzel felhagynak a játékokban.

A rendszeres és sok-sok aggály ellenére a mikrotranzakciók a PC-s játékok bevételeinek jelentős részét képezik, a 2025-ös PC and Console Gaming Report szerint a mikrotranzakciók éves szinten 1,4%-kal nőttek, és a teljes 37,3 milliárd dollárból 24,4 milliárd dollárt tesznek ki. Ez azért elég nagy szelet.

Ami a bevételek egyéb formáit illeti, a jelentés szerint a DLC-bevételek enyhén, 0,8%-kal 5,3 milliárd dollárra nőttek, és az összes DLC-bevétel 14%-a a Diablo 4, az Elden Ring és a World of Warcraft DLC-jeire vezethető vissza. Ami a csökkenést illeti, a jelentés szerint a prémium játékok, bár az összes bevétel 28%-át (10,7 milliárd dollár) teszik ki, 2,6%-os visszaesést mutatnak az egy évvel ezelőttihez képest. A Newzoo előrejelzése szerint a PC-s játékokból származó bevétel 2027-re eléri a 40 milliárd dollárt. Ehhez mit szólsz?

Betöltés...
Keresés
Keresés