A YouTube hosszú ideje már igyekszik megfelelni a befektetők és a reklámozók kőkemény feltételeinek. Manapság Premium előfizetés vagy valamilyen ad-blocker nélkül a felhasználók ijesztően sűrűn találkozhatnak reklámokkal. A videó lejátszása előtt elindulhatnak már az első hirdetések, de természetesen egy-egy hosszabb videó közben többször is megszakítják reklámok a gondtalan nézést. Ezek jelen pillanatban látszólag teljesen véletlenszerű időpontokban bukkannak fel, egyedül a videó hossza határozza meg, hogy mennyi kényszerszünetre érdemes készülni a nézés közben.

A fenti jelenségnek köszönhetően az elmúlt időszakban gyakorlatilag macska-egér játék alakult ki a YouTube és a felhasználók között. A nem Premium előfizetők különféle bővítményekkel próbálják megakadályozni a reklámok lejátszását, míg a YouTube ezek minél hatékonyabb kiszűrését próbálja megoldani. Aztán persze vannak olyan helyzetek, amikor ezek nem is megoldhatóak, külsős médialejátszók vagy okostévék esetében nem mindig működnek a trükközések. Úgy tűnik, hogy a YouTube tovább emeli a tétet, még inkább a Premium előfizetés felé terelheti a felhasználókat.
Hamarosan még zavaróbbak lehetnek a YouTube reklámok
A Google hamarosan egy új reklámformátumot vezethet be YouTube-ra. Erről néhány órával ezelőtt, az éves Upfront prezentáción rántották le a leplet. Az új fejlesztés a Peak Points nevet viseli majd magán. A megoldás lényege nem más, minthogy a videók legérdekesebb vagy leggyakrabban nézett részeinél fogja megjeleníteni a hirdetéseket. Ennek köszönhetően hamarosan már nem véletlenszerűek lesznek a reklámok időzítései, hanem nagyon is tudatosak.
A Google annyit megígért, hogy a csúcspontok után érkeznek csak a reklámok, így a legérdekesebb vagy legizgalmasabb részeket nem fogják megszakítani. Természetesen mesterséges intelligencia dönt majd ezekről, így az első időszakban sajnos nem biztos, hogy teljesülhet ez az ígéret. Az új időzítéseknek köszönhetően a hirdetők jobb eredményeket, míg a videók feltöltői és a YouTube több bevételt remélhetnek majd. Az azonban biztos, hogy az új típusú reklámok sokkal zavaróbbak lehetnek majd, így még több felhasználót vehetnek rá Premium előfizetésre (vagy éppen valamilyen szintű trükközésre) a cég szakemberei.
Forrás: TechCrunch