Ilyen erős lehet majd a PS6 és az új Xbox GPU-ja

Az AMD idén megmutatta, hogy bizony még a jelenlegi, RDNA architektúrán is rengeteget tud javítani. Az RDNA 4, mely az RX 9000 széria alapjait adja, nem csak nyers teljesítményben, de Ray Tracing és AI feladatok alatt is sokat fejlődött. Ennek köszönhetjük a DLSS (3) magasságokba törő FSR 4 felskálázót is, mely össze sem hasonlítható az elődje minőségével. A cég azonban már javában dolgozik a következő nagy dobásán, melyből nem csak a PC-s felhasználók profitálhatnak majd.

A jelenlegi generációs Xbox és PlayStation konzolok meghajtásáért is az AMD egységei felelősek. Mindkét gyártó konzoljaiban AMD Zen 2 processzorok teljesítenek szolgálatot, mindezt RDNA 2 (-asztali 6000-es széria-) architektúrás GPU egységekkel karöltve. PlayStation 5 Pro esetében árnyalódik a kép egy kicsit, hiszen bár az RDNA 2 architektúra ott is adott, ám ezt RDNA 3 funkciókkal és RDNA 4 ray tracing magokkal fejelte meg a cég. Sem a Microsoft, sem pedig a Sony nem készül beszállító váltásra, így az AMD soron következő fejlesztése adhatja majd az alapot a következő generációs konzoloknak.

Ilyen erős lehet majd a PS6 és az új Xbox GPU-ja

Az AMD a frissen leleplezett RDNA 4 után már annak utódján dolgozik. Olyannyira hatalmas lehet majd az ugrás, hogy az iparági források UDNA néven hivatkoznak következő generációra, nem pedig RDNA 5 néven, ám az AMD még nem véglegesítette az elnevezést. Most, 2025 júniusának végén egyre több, konkrét információ került napvilágra a PS6, az új Xboxok és a Radeon 10000 szériát hajtó RDNA5/UDNA egységekről.

Egyre pontosabb szivárgások érkeznek a PS6 és az új Xbox konzolok chipjeiről
Egyre pontosabb szivárgások érkeznek a PS6 és az új Xbox konzolok chipjeiről

A szivárgást ezúttal is KeplerL2-höz köthetjük, aki már hosszú évek óta szállítja a megbízható információkat videokártyás vagy éppen processzoros berkekben. Állítása szerint a grafikus magok nyers, raszteres ereje 20%-ot ugrik, ám, ami ennél is jobban hangzik az az RT/AI magok fejlődése lehet majd. RT/AI magok esetében duplázásra érdemes készülni, ilyen mértékű ugrásra pedig eddig nem igazán volt példa. Ha mindezt némi magszám emeléssel is megfejeli majd az AMD, akkor bizony brutális erő lapulhat majd a konzolokban és a Radeon 10000-es asztali szériában. Azt is megtudhattuk, hogy extra, 3D V-Cache L3 gyorsítótárat nem kapnak majd a konzolok, pedig asztali környezetben azok is bizonyították már a létjogosultságukat.

Forrás: Videocardz

Betöltés...
Keresés
Keresés