Az AMD, az Nvidia, de még az Intel is jelentkezett az elmúlt években FPS növelő, felskálázó megoldással. Az Nvidia DLSS néven illeti, az AMD FSR-nek keresztelte el, az Intel mérnökei pedig a XeSS elnevezés mellett tették le a voksot. Az algoritmusok, megoldások pontos működése eltérő, ám a cél azonos. A játékot a natív, monitor felbontásához képest kisebb felbontáson rendereli ki a rendszer, majd a fenti megoldások a kapott kép minőségén igyekeznek javítani. Ez pedig érezhető FPS növekedéssel, simább játékélménnyel jár.
2025-re eljutottunk oda, hogy a DLSS 4 és az FSR 4 is olyan remekül dolgozik, hogy egyre kevesebb a vizuális büntetés a több FPS-ért cserébe. Míg néhány éve pillanatok alatt kiszúrható volt, hogy felskálázó algoritmust alkalmaz egy-egy játék, addig mostanra már igencsak éles szemmel kár járni a legújabb technológiák esetében. Az Nvidia még vezet ilyen téren, ám az FSR 4 hatalmas ugrás volt az FSR 3.1-hez képest. Úgy tűnik, hogy ebből a PlayStation 5 tulajdonosok is profitálhatnak majd.
Hamarosan PlayStation 5-re is megérkezik az AMD új FPS növelője
A konzolokon is találkozhatunk a fenti megoldásokkal, a Sony a PlayStation 5 Pro-ba a saját, PSSR megoldását implementálta. A PlayStation Spectral Super Resolution egy gépi tanuláson alapuló kép-felskálázó technológia. Lényegét tekintve megegyezik a fenti megoldásokkal, azaz a 4K felbontás helyett alacsonyabb felbontáson dolgozik a PS5 Pro, ám ennek köszönhetően több FPS-t, így simább képet kaphatnak a játékosok.

A PS5 fejlesztéséért felelős Mark Cerny remek hírekkel jelentkezett az elmúlt napokban. Elárulta, hogy az FSR 4 2026-ban megérkezik a Sony PlayStation 5 Pro konzolokra, még jobb képminőséget garantálva a jelenlegi PSSR helyett, miközben a képkockák száma is nőhet. Szintén kiemelte, hogy nem egy butított változatról lesz szó, hanem teljes értékű megoldásról, hiszen szorosan együttműködnek az AMD mérnökeivel. Ahogy az RX 7000 széria sem kapta meg az FSR4-et, úgy bizony a sima PlayStation 5 tulajdonosok is hiába várnak az FSR 4 érkezését, hiszen technológiai korlátok miatt ez nem megvalósítható.
Forrás: Tom’s Guide