Counter Strike

Minden, amit nem tudtál a net_graph-ról!


A netgraph-ot sokan csak fps kijelzésére használják, pedig sokkal több információt nyújt, ezeket néztük meg.

A netgraph az fps kijelzésen túl, a szerverről, az internetünkről is sok mindent elárul, ennek jártunk utána, hogy pontosan mik is azok az értékek.

Na de hogyan kell előhozni?

CS:GO Menü –> Options –> Game settings –> Enable Developer Console –> Yes
A magyar CS:GO esetében valami ilyesmi lehet: CS GO Menü -> Beállítások -> Játékbeállítások ->Fejlesztői Konzol engedélyezése -> Igen

A konzolba pedig a net_graph 1 parancs segítségével tudjuk engedélyezni.

Ezek után az általunk beállított billentyűvel hozhatjuk elő, de ebben a videóban megmutatják, ha esetleg nem sikerülne:

https://youtu.be/OxxDNlk47go

Hogyan tudjuk személyre szabni?

A betűméretet és a pozíciót tudjuk állítani, illetve a magasságot is.

Betűméret – net_graphproportionalfont 0-1
A betűméretet a 0 paranccsal tudjuk kisebbre állítani, ha így viszont túl kicsinek találjuk, akkor az 1-es az alapértelmezett.

Pozíció – net_graphpos 1-3

Alapértelmezetten jobb oldalt van, ám középre és bal oldalra is helyezhető. Az alapértelmezett az 1-es, középre a 2-essel és bal oldalra a 3-assal tudjuk állítani.

Magasság – net_graphheight 0-9999

Én az alapon szoktam hagyni, de a 60 körüli értékkel szimpatizálnak a legtöbben, ez egyéni ízlés kérdése.

Jelmagyarázat

Miután elhelyeztük a nekünk tetsző pozícióba, nézzük, hogy mit is jelentenek a kiírt értékek.

Kliens oldali adatok

Ezeket az adatokat a saját rendszerünk befolyásolják leginkább.

fps: A másodpercenkénti képkockaszám (a magasabb a jobb)

ping: A gépünk és a szerver közötti válaszidő, szintén milliszekundumba mérve. 100 ms-ig játszható a játék, felette már rendkívül zavaró a késés, az ideális esetben minél alacsonyabb. Ez az én esetemben azért 0, mivel offline indítottam a meccset.

loss: Itt derül ki, hogy mennyire jó az internetünk. Ha felugrik a loss, akkor azt jelenti, hogy a gépünk által küldött mozgást nem kapja meg a szerver maradéktalanul. Ha lossunk van, érdemes a routert újraindítani, sokszor megoldja a problémát. (0% az idális)

up/cmd : A tickratehoz igazított cmdrate / update, ennek mindig meg kell eggyeznie a tickrate értékével, különben hiába 128 tickes a szerver, ha csak 64 tick adatot küldesz. Ezt eredetileg a játék automatikusan kezeli, ám néhány szerver esetén manuálisan kell beállítanunk a parancsokat (cl_cmdrate 128 , cl_updaterate 128)

Szerver oldali adatok

Ezeket az adatok pedig a szervertől függnek.

var: Itt találkozik a szerver hardvere a tickrate követelményeivel, minél erősebb és minél közelebb van a szerver hozzánk, ez az érték annál alacsonyabb lesz számunkra. Az értéke azt mutatja meg, hogy hány milliszekundumos késés van két tickrate változása között. (az alacsonyabb a jobb)

choke: Ha a szerver nem képes feldolgozni a kapott információt, akkor felugorhat ez az érték. Túlterhelt szerverek estében jellemző. (0% az ideális)

tick: A szerver mintavételezése, 64 tick=64 képkocka másodpercenként, 128 tick= 128 képkocka másodpercenként. Ezért van, hogy a 128 tickes szervereken alacsonyabb az fps, mivel ilyenkor a gépünk is több jelet küld a szerver felé, ami jobban terheli a gépünket és a szervert is. A matchmaking szerverek mind 64 tickesek.

sv: Azt mutatja meg, hogy a legutolsó küldött képkockát hány milliszekundum alatt dolgozta fel a szerver. A mellette lévő +- pedig a szerver általános elérési idejének a változását mutatja, az elmúlt 50 képkockához képest.

 

Azt tudni kell, hogy minden esetben jelzi a netgraph számunkra, ha valamelyik érték nincs rendben. Alapvetően fehéren írja az értékeket addig, amíg rendben vannak, ám amint sárgára vált, az azt jelzi, hogy nem az igazi valami, ha pedig pirosra, az pedig súlyosabb problémákra utal.

 

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva