Gaming

KIPRÓBÁLTUK: Call of Duty: World War II

ujsagiro - 7 éve Címkék: call of duty, teszt, ww2,

A sorozat régen várt megváltója, vagy egy újabb bőrlehúzás a CoD: WW2?

Enyhe gyomorgörccsel ültem le a gép elé, mikor megláttam, hogy játszhatóvá vált a Call of Duty: World War 2 PC-s bétája. Azt kérdezitek miért? Mert az elmúlt években rendre csak zuhant a CoD egykoron ragyogó csillaga, másfelől mégis éltetett a tudat. Hogy bár technológiailag még mindig elavult a játék, hátha valami történt, hátha valami tényleg megmozdult…

Lángokban a CoD széria, a WW2-nek tüzet KELL(ENE) oltania!

Előszó

Szeretném leszögezni már itt az elején, hogy sem a Battlefield, sem pedig a Call of Duty irányában nem vagyok elfogult. Ennek ellenére azért a legtöbbetekkel egyetértek abban, hogy bár a BF széria is köhécsel, minőségben már rég óta ők viszik a prímet. Fontos továbbá megjegyeznem, hogy a két cím (BF1 vs WW2) ég és föld. Aki ezt  két címet versenyezteti, hatalmas hibát követ el. A legnagyobb hasonlóság (és nagyjából az egyetlen), hogy mindkét játék lövöldőzös…BADUMMTSS.

Hype

Azt már most, a megjelenés előtt kijelenthetjük, hogy akkora kárt nem tesz a játékban a hype vonat, mint azt tette annak idején a No Man’s Sky-jal. Ennek ellenére még mindig benne van, hogy hatalmas koppanás lesz a CoD, hiszen a fejlesztők a csillagokat is leígérték az égből, ezzel iszonyatosan magasra helyezve a lécet. Visszatérés a gyökerekhez? Élménydúsabb multiplayer (a kevesebb néha több)? Újra egy klasszis sztori? Nem lesz ez egyszerre túl sok a jóból?

Első lélegzetvétel

Első indítás. Hangulatos, korhű látványvilágú Sledgehammer Games, Raven és Activision show. Eddig semmi meglepetés. Rövid cinematic, szokásos Call of Duty, nyilván 10/10. Beérkezve a menübe marad a hangulat, ez most nem olyan steril, és ingerszegény, mint volt például a Black Ops 3 egész felülete. Valamiféle “ezzelténylegfoglalkoztak” hangulat jellemzi.

Szakmázás

A már sokszor, sokak által kért és elvárt változás most sem történt meg. A játék motorja még mindig az, ami anno a Call of Duty első epizódját hajtotta (2003). Persze, folyamatosan ráncfelvarrásokat kap, de ahogy Madonna szépsége, az id engine is elfáradt. Ennek hozománya volt az elmúlt években, hogy nevetségesen nagy gépigényért cserébe átlagosnak is éppen mondható grafikát kaptunk. Alacsony felbontású textúrák, és sok-sok újra felhasznált elem jellemezte tehát az elmúlt néhány részt.

Nem siralmas, de nem is szép a Black Ops III.

DE…

valami idén más. A játék meglepően jól skálázható, és nem csak a grafika, a játék elvárásai is változnak. Egy belépő szintű gamer gépen is meg lehet tehát találni a megfelelő beállításokat, ahhoz, hogy élvezhető játékélményt kapjunk. Ezt már régóta nem mondhattuk el CoD játékról, szóval jár egy nagy pacsi a fejlesztőknek.

Biztosak akartunk lenni a dolgunkban, szóval kipróbáltuk a játékot 2 configon is. Az egyik egy high-end gamer gép volt, a másik pedig egy budget megoldás. Kíváncsiak voltunk, vajon mennyire skálázható a grafika, a néhány éves gépünkre is megvehetjük-e majd a játékot. És nem csalódtunk, egy i5 3550-el és GTX 750 Ti OC kártyával is médiumon adta a 60-70 FPS stabilan!

Történelem hűség

Most a horogkeresztes témába nem szeretnék belemenni, az a teljes játék megjelenésekor egy nagyon jó vita téma lesz, már csak azért is, mert az egyjátékos kampány is érintett a dologban, ahhoz pedig még sajnos nem tudtunk hozzányúlni. Marad tehát a multiplayer, abban pedig mi lehetne kérdéses? Például a fegyverre szerelhető irányzék. Tudniillik az ún. “reflex sight” már az 1900-as években napvilágot látott, elterjedni azonban nem igazán kezdett akkortájt, ha pedig alkalmazták is, inkább csak lövegeken, repülőkön.

Persze azért volt ennek kézi fegyverre is szerelhető verziója, ami a következőképpen nézett ki:

Howard Grubb (az eszköz feltalálója) és a reflector sight.

De azért ez nem volt ám annyira megszokott. Olyannyira nem, hogy bár a fentebb látható reflector sight már 1900-ban létezet, használni csak a második világháború után kezdték egy jóval fejlettebb verzióját. Ilyen volt például a Nydar reflector.

Nydar reflector optika

Mindezek ellenére a World War 2-ben mindenki kedvére csaphatja fel a holo-ra emlékeztető sárgás / zöldes irányzékot a fegyerére. Persze érthető ez is, hiszen gyakorlatilag már léteztek a cuccok, a hitelesség ezzel megvédhető. Meg persze elég furcsa is lenne, ha a szerver az optika használók számát korlátozná, igaz?

Na de milyen volt a játék?

Pozitívumok:

  • Grafika (Tényleg!)
  • Végre a régi hangulat
  • Érződik az igényesség
  • Visszatérés a múltba

Negatívumok:

  • Néhol furcsán szűk pálya kialakítás
  • CSALÓK

Összességében tehát pozitívan csalódtam a Call of Duty: World War 2 PC-s bétájában, de közben meg rettegek. Rettegek az egyjátékos kampánytól, milyen lesz a sztori, az egész játékmenet. Félek a multitól is, vajon ugyan ennyi csaló lesz? Sok lesz a mikrotranzakció és a pay-to-win? Ezer millió megválaszolatlan kérdés, aminek a legnagyobb részére csak a megjelenéskor kapunk választ. Addig is, reménykedjünk. Ez most több, mint egy szokásos, éves, elhasznált CoD epizód.

Nektek tetszett a béta? Írjátok meg nekünk kommentben, ti megveszitek a játékot?

Forrás: wikipédia, google

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva