Gaming

A loot box botrány Németországot is elérte – beleremeghet az egész gaming ipar


Először komolyabban Belgiumban merült fel a probléma aztán Franciaországban, ma pedig már Németországban is foglalkoznak az üggyel.

Úgy tűnik egyre elkerülhetetlenebb, hogy változtassanak a játékok a loot box rendszeren, ugyanis Belgium és Franciaország után már a németek is azt vizsgálják, hogy mennyire van káros hatással a játékosokra ez a szerencsén alapuló rendszer.

Általánosan elmondható, hogy azért loot box és loot box között is van különbség, de lényegében mindenhol ott vannak. Bár az elv ugyanaz, sok helyen teljesen máshogy hívják. Láda, pakli, és még sorolhatnánk, csak hogy a legismertebbeket vegyük:

  • CS:GO láda
  • Hearthstone pakk
  • League of Legends chest
  • Overwatch loot box
  • PUBG láda
  • FIFA pakk
  • Rainbow Six Siege pakk
  • Clash Royale chest
  • Heroes of the Storm láda
  • Star Wars Battlefront loot crate

Nézzünk meg milyen kategóriákra oszthatóak a fentebb említett csomagok.

1. Ezt meg kell vennem mert baromi jól néz ki!

A CS:GO-ban ládákat bonthatunk, benne értékes és mutatós skinekkel. A ládát ingyen kapjuk a játéktól, de a kulcs bizony már fizetős, ha nem csak nézni, de nyitni is akarunk. Az pedig, hogy mit rejt, teljesen random és még az esélyeket sem tudjuk, klasszikus félkarú rabló.

Az Overwatch-ban is csak kozmetikai ráncfelvarrást rejt a doboz, és szintlépéseknél, illetve brawloknál győzelmekért automatikusan jár. Persze venni is lehet, aki gyorsabban szeretne haladni a gyűjteménnyel. Itt viszont a variancia az eget súrolja, összesen több mint 2000 item van a játékban, és csak annyi a tuti, hogy három common mellé fixen kapunk egy rare-t – ezen felül teljesen random a dolog.

forrás: res.cloudinary.com

2. Kell, máskülönben agyonvernek és elmegy a kedvem a játéktól…

Rengeteg panasz vetődik fel a Hearthstone kapcsán többek között a Redditen, hogy bár free-to-play alapból a játék (ingyenesen letölthető és lehet játékbeli pénzért venni pakkokat), de ez csak a látszat, ha eredményt (akár Legend rankot) akarunk elérni, fizetnünk kell. Ugyan a játékra itt is elmondható, hogy egy rare lap fix lesz minimum az ötből, de azon felül ha esik egy legendary, nagyon nem mindegy, hogy mennyire használható. Ha erős, köszöntük szépen, mehet a ladder, ha nem, akkor törhetjük is be negyedannyiért (!), mint amennyiért kraftolhatnánk. Vagyis peches esetben négyszer annyit kell beleölnünk, mint egy szerencsésebb társunk.

forrás: mmoexaminer.com

3. Fizettem a játékért és sehogy nem állok?

A legrosszabb példa mind közül (nem véletlen ennek kapcsán robbant ki a botrány) a Star Wars Battlefront II rendszere. Nem elég, hogy maga a játék is közel 20 ezer forint volt kezdetben, a játékban bontható loot crate-ek konkrét statisztikai előnyt nyújtanak azokkal szemben, akiknek nincs star cardja (ez erősíti a hősödet). Ráadásul még ezeken belül sem mindegy, hogy milyen, van négy erősségi szintű kártya, aki igazán tarolni akart, annak rengeteget kellett költenie. Garancia itt is van a minimumra, a high roll randomfaktora viszont ugyanúgy megkeseríti a bontásokat. A pénzért való vásárlást viszonylag hamar le is állították a borzasztóan negatív visszhang miatt, ma már csak játékbeli kreditért tudunk venni, de így is sokan elhúztak fejlettségi szintben.

forrás: cdn.vox-cdn.com

Korrektebb a rendszer, mint kezdetben

Vannak, akik már el is kezdték az első intézkedéseket az egészségesebb rendszer érdekében: azt már jó ideje tudjuk Overwatch-ban, hogy milyen arányokra számíthatunk, illetve ugye duplicate-et is jóval kevesebb eséllyel bonthatunk már legendary-ből itt, Hearthstone-ban pedig egyáltalán nem. CS:GO-ban a kínaiak követelték ki maguknak az összes százalékos esélyt, hogy melyik skin milyen aránnyal esik a ládákból. Van tehát már törekvés a változásra, de elképzelhető, hogy hamarosan kényszerhelyzetbe kerülnek a kiadók és elkerülhetetlen lesz új megoldást találniuk. Márpedig ha mindenki tisztában lesz a sokszor silány arányokkal, már nem fog olyan szívesen bontogatni, így pedig a legtöbbet konyhára hozó, játékon belüli mikrotranzakcióktól eshetnek el a cégek.

forrás: gamechannel.hu

A német Welt újságban megjelent cikk azt fejtegeti, hogy a hamburgi egyetem arra jutott, hogy a loot box rendszer szerencsejátéknak minősül, Wolfgang Kreißig, a fiatalok védelméért szerveződött bizottság elnöke pedig arról számolt be, hogy márciusban döntést hoznak az ügyben. Ez esetben megbüntethetik az ilyen termékeket forgalmazó játékokat és adott esetben kötelezhetik is őket a leállításukra. Márpedig a német piac elég vastag réteget tesz ki a gamer társadalomból, érzékeny veszteség lenne az ottani bontogatások leállása. Tavaly októberi statisztikák alapján egészen konkrétan a negyedik helyen álltak gaming bevétel tekintetében a világon. Ha ők bekeményítenek, a kisebb országok követhetik példájukat, az pedig feje tetejére állíthatja a már megszokott szisztémákat.

forrás: newzoo.com/

Akármi is lesz, mi egyszerű játékosok jó eséllyel jól jövünk ki belőle, ha átalakítják a jelenlegi rendszert. Vagy csökken a randomfaktor, vagy teljesen eltörlik a mostani formátumot és kitalálnak helyette valami mást, ami törvényileg is rendben van.

Ti mennyire vagytok elégedettek a jelenlegi felállással?

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva