Az Nvidia Freestyle segítségével kedvünk szerint testreszabhatjuk a játékot, megnéztük, hogy mekkora különbséget jelent a gyári beállításokhoz képest.
Mostanában elég gyakran hallani arról, hogy mekkora előnyt is jelent az Nvidia Freestyle használata. Legutóbb a CS:GO kompatibilitását már el is távolították, ettől függetlenül persze a régebbi driverrel rendelkezők ugyan úgy tudják használni a Freestyle-t. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a PUBG-ban mennyire befolyásolja a játékot, mennyivel könnyebb így spotolni egy-egy ellenfelet. tehát mennyire könnyíti meg a dolgunkat ez a funkció? Az elején leszögezném, hogy a Freestyle használata nem tiltott és csak azokkal a játékokban tudjuk bekapcsolni, ahol az Nvidia engedélyezte.
Teszt konfiguráció
Processzor | Intel i5-2500K @ 4,2 Ghz |
Alaplap | Asus p8Z68 LX-V |
Videókártya | Gainward GTX 1060 Phoenix “GS” 6 GB |
VGA driver verziója | 391.01 |
Memória | 2*8 GB CRUCIAL DDR3 1600 Mhz |
SSD | Intel 320 80 Gb |
Tápegység | FSP Aurum Gold 80+ 600W |
OS | Windows 10 |
A tesztet egy középkategóriás PC-vel teszteltünk, ami bár egy 2. generációs i5, az alapórajeléhez képest közel 1 Ghz tuningot kapott. A videókártya pedig a középkategória sztárja, a GTX 1060 6 GB-os verziója. A teszt során nem a legfrissebb driverrel teszteltük a játékot, hanem a pár hetes 391.01-gyel.
A teszt metódusa:
1 vs Squads-ban a Schooltól délre lévő erdő tetején készítettem képeket, különböző Freestyle beállításokkal. (Azért 1 vs squads-ban, mivel ilyenkor kevesebb eséllyel jönnek elhagyatott helyekre a játékosok).
Az eredmény
![](https://gamer.hu/wp-content/uploads/2018/03/off-1024x576.jpg)
Az alaphelyzetben a leginkább realisztikus a játék, persze minket ezúttal ez nem igazán érdekel, hiszen az a célunk, hogy a legkönnyebben kiszúrhassuk az ellenséget.
![](https://gamer.hu/wp-content/uploads/2018/03/expozicio-1024x576.jpg)
Az expozícióval sokkal jobban láthatjuk az árnyékokat, egyetlen hátránya, hogy az égbolt emiatt elég vakító, ez leginkább az airdrop keresésénél lehet zavaró. Ettől függetlenül sokkal könnyebben észrevehetjük, ha valaki a fűben rejtőzködik, az árnyék innentől nem akkora előny, mint a Freestyle nélküli verzió esetében.
![](https://gamer.hu/wp-content/uploads/2018/03/full-1024x576.jpg)
Ezek után a Retró módot is próbára tettük, ami a jól bevált expozíció mellett lett aktiválva. Ennek előnye, hogy a képernyő közepére egy kicsit rázoomoltunk, viszont nagyon elmosódott lett tőle a kép, emiatt az emberek könnyebben beleolvadnak a tájba. Ezt nem érdemes használni.
![](https://gamer.hu/wp-content/uploads/2018/03/részletek-1024x576.jpg)
Ez az effekt igazán durva, ha ránéztek egyből látható, hogy minden fűszál, a fák lombjai sokkal jobban kivehetőek. Az árnyékok már-már szinte semmilyen előnyt nem jelentenek így. A tisztaságot, a HDR tónust és az élesítést is bátran használhatjuk kedvünkre.
![](https://gamer.hu/wp-content/uploads/2018/03/vibrance-1024x576.jpg)
A részleteket ezúttal kihagytuk a buliból, ugyanis kíváncsiak voltunk, hogy a Beállítások szűrő mennyire módosítják a jól bevált Expozíciót.Az eredmény pedig sokkal teltebb, élénkebb színek, ami a szemünknek is barátságosabbá teszi a játékot.
![](https://gamer.hu/wp-content/uploads/2018/03/full2-1024x576.jpg)
Végül pedig a legjobb szűrőket egyszerre aktiválva a fentebbi képet láthatjuk, ami elég durva, ha összehasonlítjuk az alap Freestyle nélküli verzióval. Az árnyékok jól kivehetőek, élénkek a színek és a Részletek szűrőnek köszönhetően minden kellően tiszta, éles, emiatt pedig könnyen észlelhető. A hátránya, hogy jobban fárasztja a szemet a játék során.
De milyen játék közben?
Eredetileg csak a képek alapján szerettem volna összehasonlítani, de ha már pont a körben voltam és már a fele csapat kihullott, úgy gondoltam, hogy a közeli faházba benézek. Ott találtam 1 first aidet és egy AKM-et, mire felvettem jött egy csapat, akiket a fegyver betöltése után könnyűszerrel lelőttem, hiszen nem számítottak rá, hogy valaki a kör közepén épp abba a faházban dekkol squad game esetén. Ezután útnak indultam egy SKS-sel és egy AKM-mel, na meg némi first aid és páncél kíséretében. Nagyon furcsa volt ilyen effektek mellett játszani, de sokkal könnyebben kiszúrtam az embereket, mindenkit szinte azonnal tudtam spotolni, ami részben a szerencsének köszönhető, de tényleg sokat segített ez a színbeállítás a játék során. Leginkább arra törekedtem, hogy minél több csatában részt tudjak venni, ezért folyamatosan push-oltam rá a csapatokra és lehet, hogy a TPP miatt, de simán ment a dolog.
![](https://gamer.hu/wp-content/uploads/2018/03/win-1024x576.jpg)
Az átlagosnál jobban fárasztotta a szemem, viszont tényleg megérte, egyrészt elég nehéz a játékban az ellenfeleket spotolni az alapbeállításon, pedig hatalmas előnyt jelen a játék során, ezzel hiába teljesen más a játék, érezni az előnyét. A játék közben pedig nem vettem észre, hogy a Freestyle negatív hatással lenne az FPS-re, pedig ebben a játékban nagyon fontos, hogy ne szaggason be, kellően simán fusson, hiszen az életünk múlhat rajta, így aki attól fél, hogy sokkal kevesebb FPS-e lesz, azt megnyugtathatom, egy középkategóriás gép esetén legalábbis nyugodtan be lehet kapcsolni a Freestyle-t.
Kaphatok emiatt bant?
Mivel a videókártyába épített funkció, így nem valószínű, hogy bárkit bannolnának emiatt előzetes figyelmeztetés nélkül. Ha a PUBG Corp. úgy fogja gondolni, hogy ez egy igazságtalan előnyhöz jutás, akkor kérheti az Nvidiát, hogy vegyék le a PUBG-t a támogatott játékok listájáról, úgy pedig nem lehet majd bekapcsolni a szűrőket. A másik lehetőség, hogy a PUBG Corp. közleményt ad ki, hogy tiltott a használata, de erre még nem került sor ezidáig, ha pedig meglépnénk, azonnal megírjuk, de nem hinnénk, hogy emiatt ilyen durva eszközökhöz folyamodnának, legalábbis ami a végleges bant jelenti. Egy szó mint száz, nem kell ettől tartanotok egyelőre.
A legújabb videókártya driverben állítólag elrontott valamit az Nvidia, ezért nem működik a Freestyle, a 391.01 /391.05-tel viszont gond nélkül használható.
Update2: A legfrissebb Geforce Experenice alatt nem működik a Freestyle, az Nvidia elrontott valamit, várjuk a javítást a frissebb verzióban.
Update3: Újra működik
Az általunk használt végső beállítás
- Expozíció szűrő
- Expozíció: 75%
- Kiemelések: 100%
- Árnyékok: 100%
- Részletek szűrő
- Élesítés: 60%
- Tisztaság: 75%
- HDR árnyalatok: 65%
- Virág: 0%
- Beállítások szűrő
- Fényerő: 50%
- Kontraszt: 50 %
- Vibrálás: 90%
Ezektől természetesen eltérhettek, ez csak egy irányadó beállításkombináció.
Galéria
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!