Túlzás lenne azt állítani, hogy egy fegyver mindenek felett, de elég erős a Shotgun, talán túlzottan is.
Ahogy minden játéknak, úgy a Fortnite-nak is megvan a saját maga metája minden tekintetben: helyek, fegyverek, egyéb itemek – szinte mindig akad egy legjobb.
Ami miatt maximális dicséret illeti az Epic Games fejlesztő csapatát az az, hogy elképesztően jó az egyensúly a játékban.
Legjobb hely? Tilted, de csak ha tudunk harcolni, más esetben abszolút nem ideális.
Legjobb fegyver? Korábban írtunk róla, hogy a FAMAS elég erősnek néz ki, de nem Guided Missiles kategória (amit ugye ki is kellett venni, bár benne volt a kikerülésében frusztráló játékélmény is).
Legjobb elfogyasztható item? Talán a mini pajzs, mert gyors, harc közben is van, hogy belefér, de ettől még az összes többire szükség van bizonyos szituációkban.
Van egy dolog azonban, ami erősebb a többinél a közelharcok során: ezek a Shotgunok.
Probléma
Kétféle csakis közelharcban használható Shotgun van a játékban, az egyik a Pump, a másik pedig a Tactical. Előbbi többet sebez, utóbbi gyorsabban lő.
Előbbit zöld és kék, utóbbit szürke, zöld és kék színekben találhatjuk – és ezzel el is érkeztünk az első gondhoz.
Az az előfordulási ráta, amivel ezek a fegyverek rendelkeznek nagyon magas, így elkerülhetetlen, hogy ez legyen a közelharci párbajok elsődleges fegyvere.
A harmadik Shotgun, a Heavy ilyen szempontból rendben van, epic és legendary ritkasága miatt messze nem találkozunk vele ennyit.
A másik gond a sebzés, ha megnézzük, hogy mennyit ártanak a Shotgunok, akkor láthatjuk, hogy igen sokat:
Látható, hogy sebzés terén jócskán elmaradnak a pisztolyok:
Valamint az SMG-k is:
Ez azt eredményezi, hogy egy Shotgunnal sokkal kevesebb lövés kell, hogy leszámoljunk ellenfelünkkel, pláne ha fejest lövünk.
Ami a Shotgun megbízhatóságát növeli az az, hogy itt egy előtörő töltényhalom van, így valamennyi belőle biztosan betalál, közelharcnál meg pláne.
Mivel közelharcban folyamatos építkezés megy, ezért még nagyobb jelentősége van annak, hogy 1-1 erős találatot vigyünk be (tehát a burst sebzésnek a DPS sebzéssel szemben), ugyanis sokszor csak néhány alkalmunk van a lövésre.
Megoldás
Többféle irányba is el lehet menni: sebzés csökkentése, tölténytár zsugorítása, szóródás növelése (így nagyon pontos lövést kéne elsütni ahhoz, hogy összpontosuljon a sörét az ellenfélre), de nem állítanánk, hogy a Shotgunok ilyen problémásak, így máshoz folyamodnánk.
Ha csökkenne a Shotgun előfordulási rátája míg a fentebb említett többi opció növekedne, akkor előtérbe kerülhetnének más fegyverek is a közelharc során.
Szerintetek szüksége van a közelharci metának egy vérfrissítésre?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!