Harc a csalók ellen - mennyi erőforrást használjon fel a védelem?
Sajnos nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy nincsen multiplayer játék csaló nélkül. Ahogy nincsen tökéletes anti-cheat sem, így a fejlesztőknek mérlegelnie kell milyen védelemmel óvják a teljesen tisztán játszó felhasználóikat.
A legnagyobb probléma a dologgal: törekedni kell a jó és megbízható védelemre, úgy, hogy lehetőleg minél kevesebb erőforrást emésszen fel. Lehetne nagyon agresszív és mindent folyamatosan figyelő anti-cheateket gyártani, de az már nagyon erősen a játékélmény rovására menne.
PUBG
A Playerunknown’s Battlegrounds jelenleg LEGALÁBB három kliens oldali védelmet is használ, illetve pletykák szerint már szerver oldalon is figyelgetik a dolgokat. Meg is nevezhetjük a három védelmet:
- A már jól ismert Battleye
- Themida (az .exe fájlt csomagolják ezzel)
- A félig-meddig saját fejlesztésű Xenuine
Papíron nagyon jól hangzik a dolog, azonban a valóság ennél elszomorítóbb. A régi felhasználók emlékezhetnek, amikor tavaly novemberben inventory nyitásnál/enemy lootolásánál pár napig eszméletlen FPS dropok voltak. A Themida volt a ludas.
A január elején debütált Xenuine létezése már egy sokkal fogósabb kérdés, mióta áthozták éles szerverekre jelentősen apadt a csalók száma, na de milyen áron?
Hatalmas FPS dropok meccs közben, amit a gyengébb gépek tulajdonosai sokkal jobban megérezhetnek. Sőt, elég a Customization menüpontra rákattintanunk és máris 30-40 fps-t mutat a számláló a 144 helyett. A fejlesztők is tudják, hogy az ilyen jellegű problémákért a Xenuine felel. Nem véletlenül hezitáltak több hónapot, hogy áthozzák-e éles szerverre.
PC players, despite its effectiveness in blocking cheats, we have decided to roll back our latest live server update.
We will continue to resolve some compatibility issues caused by it. There will be a small patch to download. We apologize for the inconvenience.
— PUBG Help (@PUBG_help) March 11, 2018
Márciusban is rollbackelni kellett a Xenuine-t.
CS:GO
A játék nem meglepő módon az anyavállalat által kifejlesztetett Valve Anti-Cheatet használja kliens oldalon. Abban szerintem megegyezhetünk, hogy messze nem a legjobb a piacon. Cserébe kevés erőforrást eszik és szinte észre sem vesszük, hogy fut a háttérben.
A különböző külsős oldalak és kupák szervezői is általában saját kliens telepítését igénylik a jobb csalószűrés érdekében, pár példa erre:
- FACEIT kliens / AC
- ESL Wire
- ESEA kliens / AC
A fejlesztők azonban pár hónapja meghúzták a váratlant és működésbe állították a VACnetet. A legjobb az egészben, hogy semmi erőforrást nem emészt fel a játékosok gépén, hanem a Valve által biztosított gépek teszik ezt, több mint 1700 processzort használva.
A VACnet eddig tarol a csalók elleni harcban! 2018-ban brutálisan megnőtt az Overwatch banok száma
Az elején mindenki hitetlenkedve fogadta az újdonságot, de szerencsére kellemesen kellett csalódnunk. Nagyon jól teszi a dolgát (sokak szerint túl jól is), hatalmas piros pont jár a Valve-nak!
Összegzés
A PUBG Corp. nyers erővel akarja megoldani a dolgokat, több-kevesebb sikerrel. Az teljesen egyértelmű, hogy jelentős teljesítményt emésztenek fel a különböző védelmek.
A Valve ezzel szemben a nem túl erős VAC-ra hagyatkozott csak sokáig, de a felhasználók sosem érezték azt, hogy valami visszafogja a gépüket. Ennek is megvolt az ára, volt időszak amikor szinte a tiszta felhasználók érezték magukat kellemetlenül a sok csaló között. A VACnet viszont egy magasabb szintre emelheti a játék védelmét, úgy, hogy gyakorlatilag nem is a mi gépünkön fut. Szívesen látnánk hasonló megoldást PUBG-ben is, ez lehet a helyes út.
A végén pedig feltennénk a nagy kérdést:
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!