A közösség évek óta várja már a Source 2 motor megjelenését, ezek alapján nem véletlen. De most már legalább értjük, miért van ennyi hiba.
Kis túlzással, minden lejátszott CS:GO meccsre jut legalább egy olyan hiba, amin elmehet a kör. Falon átlógó fejek, átlátszó füstök, eltűnő falak és falon át eltűnő fegyverek. Ismerjük őket, de az okokat mindenki csak találgatja.
Nos, úgy tűnik a motor lesz a hibás, legalábbis Rich Geldreich szerint.
Úgy tűnik egy korábbi Valve dolgozó pillanatok alatt választ adott a játék hibáinak legfőbb okára. Rich Geldreich, korábbi Valve programozó évekig a CS:GO és a Dota2 motorjával, a Source 1 projekttel foglalkozott. Behatóan ismeri tehát a motort, véleménye azonban elég lesújtó.
Source code of the Genie engine (Age of Empires 1/2): Clean, organized, pridefully cultivated. Bang engine (Age 3): Larger, much messier around the edges. Source 1 engine: Disorganized industrial nightmare with cancer-like growths and endless blind alleys. Miracle it works at all
— Rich Geldreich (@richgel999) July 28, 2018
Egy rövid üzenetben összehasonlította a játékmotorokat, amikkel karriere során dolgozott. A régi klasszikusok, mint az Age of Empires 1. és 2. része, Rich szerint rendezett, tiszta motorral futottak. A harmadik rész már feszegette a határokat és sokkal nagyobb volt a káosz, de a negatív csúcs a Source 1 motort illeti.
“Rendezetlen szakmai rémálom, mely rákos daganatként növekszik, a végtelenségig takargatva a sötét zsákutcákat. Csoda, hogy egyáltalán működik.”
Felmerülhet a kérdés, ha ennyire kezelhetetlen valami még a programozók számára, hogyan képesek dolgozni vele? A válasz egyszerű, sehogy! Csinálják, amit kérnek tőlük és csak remélik, hogy működni is fog…
Yup. To modify it you just try to localize your changes as much as you can, test them, then throw it all over the wall and see if/how much customers complain. Nobody has a full mental model of anything anymore. To add major new rendering features to Source1 could be very complex.
— Rich Geldreich (@richgel999) July 28, 2018
Az UPDATE-ekről egyenesen új véli, letesztelni őket ezen a motoron lehetetlen. Körüljárják a frissítést, amennyire csak lehet, aztán bedobják élesbe és várják mi lesz. Hogy tökéletesen működjön, csak remélni tudják.
Ezek után már kicsit érthetőbb, miért uralkodik ekkora káosz a játékban, miért van ennyi hiba, és miért olyan nehéz kijavítania ezeket a Valve-nak. Ha valóban ennyire menthetetlen a Source 1, akkor viszont mostantól csak még jobban várjuk az új motort a CS:GO mellé.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!