Ha valaki nem tud lőni, az csak az egyik baj. Még a legjobbakkal is megesik, hogy a szerver nem adja be a tiszta lövést.
Biztos mindenki ismeri az érzést, amikor a célkereszt tökéletesen rajta van az ellenfélen, mégsem lesz belőle kill. A szerver egyszerűen nem adja be a lövést. Vagy igazából nem is volt rajta az a célkereszt. Az ilyenekért leggyakrabban a hitreg felelős, amit 4 tényező is befolyásolhat, plusz ott van a mi bénázásunk is lehetőségként.
Lássuk tehát mik azok a szerver tulajdonságok, amiket szidni kell ilyen esetben!
Latency ingadozás a szerveren
A várakozási idő ingadozását jelenti a kliens és a szerver adatcsomagjai között. Ez az a faktor, ami a legtöbb helyen elhasalhat. A küldött és fogadott adatcsomagok késve érkezése ugyanis könnyen átverhet minket. Ha egy szerveren magas a latency, akkor mi még bőven hihetjük, hogy az ember előttünk áll. Csak késve kapjuk az adatot, hogy már megfordult és le is lőtt minket.
Alacsony sávszélesség a szerveren
A gyengébb sávszél adatcsomag vesztést, vagyis droppot okoz. A droppolt csomag pedig azt, hogy az adat nem ér el időben a szerverre. Így a szerver nem is képes azonnal végrehajtani a kliens utasításait, ennyi kimaradás pedig pont elég egy elrontott lövéshez.
Túlterhelt szerver
Ha túlterhelik a szervereket, tickrate-jük a kíván minimum alá is képes leesni.
Tickrate
Ha 64-es tickrate-en játszunk (például MM), vállalnunk kell az ezzel járó nehézségeket is. Egyszerű matekkal ugyanis kiszámolhatjuk, egy 128-as szerver kétszer annyi alkalommal frissíti a tárgyak, játékosok és lövedékek adatait, mint egy 64-es.
+1 Elrontott lövés
Egy utolsó pillanatban elrántott célkereszt, bemozgás, vagy csak simán rossz célzás. Még a legjobbakkal is előfordul néha egy-egy elrontott lövés, nem kell egyből a szervert szidni.
Ezekből következően elmondhatjuk, hogy ha egy állandó stabil kapcsolattal és válaszidővel rendelkező szerver nem droppol adatcsomagot, akkor minden lövés pontosan oda megy, ahova a játékos szánta azt.
Ha viszont bármelyik tényező megborul, vagy csak egy picit is kihagy, máris oda a tökéletes hitreg. A CS:GO-ba épített hitreg rendszer tehát teljesen rendben van, csak a szerverek gyengék. És néha a célzásunk, de azon legalább lehet javítani.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!