Hatalmasat zuhant az összbevétel 2017 után, drasztikus változásra van szükség!
A SuperData adatai szerint a 2018-as évet 1.4 milliárd dollár összbevétellel zárta a Riot Games. Félreértés ne essék, ez rengeteg pénz és csődbe biztosan nem fog menni a kiadó, ám mindez nem jelenti azt, hogy jó évet tudhat maga mögött a cég, már csak azért sem, mert az elmúlt néhány év leggyengébb teljesítményére volt ez elég.
A 2016-os évben miden egyes MOBA címet szétcsapott a League of Legends a maga 1.7 milliárd dolláros összbevételével, amit 2017-ben képes volt tovább növelni egy igencsak impozáns 2.1 milliárd dolláros bevételi szintre. Ebben az évben torony magasan a legtöbb bevétellel rendelkező Free-to-Play cím volt a Riot Games MOBA-ja.
Aztán megérkezett a Fortnite…
2018 egyértelműen az Epic Games Battle Royale-jáé volt, ez pedig rendesen alávágott a League of Legends-nek is. Komoly mennyiségű játékos pártolt el a MOBA-tól az új Battle Royale láz miatt, ráadásul a Fortnite szintén ingyenes játék, így még a pénztárcájukat sem kellett kiüríteni a váltás miatt.
Egy év alatt a semmiből a Fortnite a legtöbb bevételt gyűjtő Free-to-Play címmé nőtte ki magát a maga 2.4 milliárd dolláros összbevételével, míg a 2017-es bajnok LoL a harmadik helyre csúszott vissza, ugyanis 2018-ban 700 millió dollárral gyűjtött kevesebbet a Riot, mint az előző évben.
Így már egyáltalán nem kérdés, hogy miért érkezett a Prestige skin család a játékba, sőt az sem, hogy a Blood Moon Aatrox gyűjtői változatát már nem lehetett komoly munkával feloldani, csak és kizárólag a pénztárcánk kiürítésével juthattunk hozzá, több tízezer forintért!
A bevételt egyébként a játékon kívül is lehetne növelni, a Riot merch rendszere ugyanis úgy ahogy van gyenge. Az esportért felelős produkciós csapat például jobbnál jobb LCS-es és LEC-s ruhákban járkálnak, a hivatalos Riot Games üzletben pedig szinte csak nagyfejű karakter figurákat lehet venni, vagy Tibbers párnát. Ha egy kicsit komolyabban venné a kiadó a rajongói bolt kínálatát és egy kicsit több energiát fektetne abba, hogy kiismerje a játékosok igényeit, szinte biztos, hogy több (száz) millió dollárral tudná javítani az éves összbevételt 2019-ben.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!