TACO, gla1ve, JW, nahtE, REZ, mindenki beszállt a vitába.
Az egész balhé még decemberben robbant ki az Astralis körül. Az embereknek feltűnt a rengeteg füstön keresztül lőtt kill, amit elvileg nem láthatnának a dánok.
A fenti videón azonban jól megfigyelhető mi történik, semmi csalás nincs a dologban. Gla1ve végig a radart nézi a füst helyett, kihasználva azt a hibát, hogy a radaron előbb megjelenik az ellenfél piros pontja, mint ahogy a füst elmúlna.
Csalás tehát nincs, csak egy játékon belüli hiba sportszerűtlen kihasználása.
Pont, mint ahogy anno a BIG bug esetében. Ott sem történt szabálytalanság, csak egy hiba inkorrekt kihasználása. Pont mind ennél a radarral való trükközésnél. A dánok bebindelték maguknak a radar zoomot, dobálják a füstöket és megpróbálnak kiszúrni a hibával egy-egy ellenfelet, mikor múlik a smoke.
A profik azonban szeretnék elérni, hogy a Major ne erről szóljon, és ne lehessen kihasználni ezt a hibát a játékban.
You found something that in some sense “abuses” a “bug” that happens in the game. You changed your game around this bind. And you’re proud of this. I’m just telling you what other players are afraid to tell. Not a surprise you would defend this shit 😉
— Epitácio (@TACOCS) February 12, 2019
TACO szerint egyszerű a dolog. A dánok találtak egy hibát, és annak folyamatos kihasználásával jogtalan előnyt szereznek. Erre építették fel innentől kezdve a játékukat és még büszkék is rá, próbálják védeni a radar zoomot.
I dont really understand the thing about the radar bind? Is it just the bind to make the radar more zoomed in?
— Lukas Rossander (@gla1ve_csgo) February 12, 2019
Gla1ve szerint ez csak egy bind, pont olyan, mint a célkereszt váltás. Lehetővé tesz egy játékban lévő beállítást, felnagyítja a radaron látható területet.
Lol? If it is the zoom bind you are talking about, its not really gonna fix anything, players can just play with a fully zoomed radar all the time? The problem is not in a zoom-command, the real problem is that the enemies pop up on the radar before the smoke fades.
— Jesper Wecksell (@JW1) February 12, 2019
JW szerint semmin sem változtatna, ha kivennék. Hiszen akkor nem bindelnék be a radar zoomot, hanem folyamatosan zoomolva hagynák. Az igazi probléma inkább az, hogy miért bukkannak fel az ellenfelek a radaron, amikor a játékban még a füst látszik?
banning the bind itself wouldnt help anything at all, since players that play with zoomed in radar will still be at an advantage in that case, but I do agree with you that it’s a “bad feature” and honestly I never understood why we see enemies on the radar in the first place :S
— pronax (@GODpronax) February 12, 2019
A véleményt a többszörös Major győztes pronax is osztja, de ő már megoldási javaslattal is él. Jogos a kérdés, hogy minek látunk egyáltalán ellenfeleket a radaron? Az ötletet később többen is átvették, mint egyetlen lehetséges jó megoldás.
I agree with @SPUNJ idea, remove the ability to see enemies on the radar in general. This will also fix the bug that makes teammates see enemies on radar when other teammates dont, it has happened often that you hear ”You saw him on radar”, when it doesnt show up on your radar?♂️
— Fredrik Sterner (@REZcsgo) February 12, 2019
REZ is úgy véli, ha kivennék a radarról az ellenfelet mutató piros pöttyöket, ez a hiba is megszűnne. És akkor végre valóra válna TACO kérése, a tiszta CS:GO dominálna. Nem kellene erre a trükkre mindenkinek odafigyelnie.
I have been using this radar bind because I’m tired of getting fucked by idiots crouched in the smokes waiting for it to fade. Make CS fair again!
— Epitácio (@TACOCS) February 11, 2019
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!