Lehet hisztizni, de rohadt jól néz ki az Assassin’s Creed Shadows

Egy új játékmenet felvételen csodálkozhatunk rá, hogy milyen gyönyörű is lesz az Assassin’s Creed Shadows.

Nem csoda, hogy sorban már másodjára odázták el az Assassin’s Creed Shadows megjelenését: előbb 2024. novemberéről 2025. februárjára, majd aztán március 20-ra változott a dátum. Egyrészt, a Ubisoft számítása sem a Star Wars Outlaws-szal, sem pedig a Prince of Persia: The Lost Crownnal sem jött be, melyek eladásai még csak meg sem közelítették a remélt minimumokat. Másrészt – és mindeközben – az Assassin’s Creed Shadows körüli botrányok – a fekete szamuráj, a közfelháborodást kiváltó történelmi mellényúlások és jelképek használata – gyakorlatilag megpecsételték a játék sorsát, ami még nagyobb lejtőre kormányozhatja a szebb időket is látott szériát, mint anno a nevetséges állapotban megjelent, amúgy sokkal jobb sorsra érdemes AC: Unity.

A két játék közötti párhuzam viszont nem állapodik meg ennyiben: a Unity és a Shadows is az első olyan Assassin’s Creed, ami már csak az újabb generációs játékgépekre korlátozódik, ezzel együtt a sorozat újabb generációjának alapköveit tehetnék le. Bár a Unity grafikailag abszolút felül is teljesített (a mai napig veszettül jól néz ki), de a parkourt leszámítva játékmenetében mégis visszalépésnek érződött, míg technikai oldaláról sokáig egy játszhatatlan katyvasz volt. Ebbe a hibába viszont a Ubisoft Quebec fejlesztői nem esnének bele, akik most a Shadows alapos kikupálását célul kitűzve kérnek némi extra időt a játékosoktól. A franciák állítólag több fronton is belenyúlnak az alapkoncepcióba: változtatnak néhány játékelemen, alaposan kibővítik az erpégésített trilógiában nagyon csúnyán visszavágott (inkább lebutított) parkourt, a bizonyosan létező hibák-bugok mellett kigyomlálják a történelmi pontatlanságokat, valószínűleg a történetbe is bele-belenyúlnak, valamint ténylegesen next-genre húzzák a látványvilágot is.

Ez utóbbival egészen biztosan nem lesz baj; az Assassin’s Creed Shadows ugyanis valóban pompázatosan fest!

Ezt egy újabb játékmenet húzza háromszor is alá, amiben leginkább a 16. századi Japán környezeten és annak felfedezésén csorgathatjuk mintegy 3 és fél percig a nyálunk. Igaz, az AC-kal eddig sem a grafikájuk volt a legnagyobb probléma, a Shadows viszont távolabbi ránézésre is egy új szintet képvisel az élőbb-lélegzőbb világával, gazdag flórájával és faunájával, a döbbenetesen hangulatos környezeti elemeivel és hatásaival, melyekhez ha sikerül egy valóban élvezetes játékmenetet társítani, akkor igen sokáig el fogunk benne veszni – és nem csak muszájból, mint az Odyssey-Valhalla párosban. Ez persze aligha lesz elég a főként a fekete szamurájt, Yasukét övező közfelháborodás, de inkább közhiszti elcsitításához, de ettől eltekintve egy jó, vagy akár egy remek, sőt, kiváló játék is kikerekedhet a Shadows-ból – de erről majd csak március 20-a után fogunk tudni érdemben nyilatkozni.

Betöltés...
Keresés
Keresés