Egy új játékmenet felvételen csodálkozhatunk rá, hogy milyen gyönyörű is lesz az Assassin’s Creed Shadows.
Nem csoda, hogy sorban már másodjára odázták el az Assassin’s Creed Shadows megjelenését: előbb 2024. novemberéről 2025. februárjára, majd aztán március 20-ra változott a dátum. Egyrészt, a Ubisoft számítása sem a Star Wars Outlaws-szal, sem pedig a Prince of Persia: The Lost Crownnal sem jött be, melyek eladásai még csak meg sem közelítették a remélt minimumokat. Másrészt – és mindeközben – az Assassin’s Creed Shadows körüli botrányok – a fekete szamuráj, a közfelháborodást kiváltó történelmi mellényúlások és jelképek használata – gyakorlatilag megpecsételték a játék sorsát, ami még nagyobb lejtőre kormányozhatja a szebb időket is látott szériát, mint anno a nevetséges állapotban megjelent, amúgy sokkal jobb sorsra érdemes AC: Unity.
A két játék közötti párhuzam viszont nem állapodik meg ennyiben: a Unity és a Shadows is az első olyan Assassin’s Creed, ami már csak az újabb generációs játékgépekre korlátozódik, ezzel együtt a sorozat újabb generációjának alapköveit tehetnék le. Bár a Unity grafikailag abszolút felül is teljesített (a mai napig veszettül jól néz ki), de a parkourt leszámítva játékmenetében mégis visszalépésnek érződött, míg technikai oldaláról sokáig egy játszhatatlan katyvasz volt. Ebbe a hibába viszont a Ubisoft Quebec fejlesztői nem esnének bele, akik most a Shadows alapos kikupálását célul kitűzve kérnek némi extra időt a játékosoktól. A franciák állítólag több fronton is belenyúlnak az alapkoncepcióba: változtatnak néhány játékelemen, alaposan kibővítik az erpégésített trilógiában nagyon csúnyán visszavágott (inkább lebutított) parkourt, a bizonyosan létező hibák-bugok mellett kigyomlálják a történelmi pontatlanságokat, valószínűleg a történetbe is bele-belenyúlnak, valamint ténylegesen next-genre húzzák a látványvilágot is.
Ez utóbbival egészen biztosan nem lesz baj; az Assassin’s Creed Shadows ugyanis valóban pompázatosan fest!
Ezt egy újabb játékmenet húzza háromszor is alá, amiben leginkább a 16. századi Japán környezeten és annak felfedezésén csorgathatjuk mintegy 3 és fél percig a nyálunk. Igaz, az AC-kal eddig sem a grafikájuk volt a legnagyobb probléma, a Shadows viszont távolabbi ránézésre is egy új szintet képvisel az élőbb-lélegzőbb világával, gazdag flórájával és faunájával, a döbbenetesen hangulatos környezeti elemeivel és hatásaival, melyekhez ha sikerül egy valóban élvezetes játékmenetet társítani, akkor igen sokáig el fogunk benne veszni – és nem csak muszájból, mint az Odyssey-Valhalla párosban. Ez persze aligha lesz elég a főként a fekete szamurájt, Yasukét övező közfelháborodás, de inkább közhiszti elcsitításához, de ettől eltekintve egy jó, vagy akár egy remek, sőt, kiváló játék is kikerekedhet a Shadows-ból – de erről majd csak március 20-a után fogunk tudni érdemben nyilatkozni.