Na, ki lepődött meg azon, hogy az Assassin’s Creed Shadows gépigénye jócskán magasabb, mint az 5 éve megjelent Valhalláé, és a másfél éve még a korábbi konzolgenerációra is megjelent Mirage-é? Most, hogy tisztáztuk, hogy senki, gyorsan meg is jegyezném, hogy a Shadows az első játék a sorozatban, ami már csak a kurrens generációra érkezik, ami így, 5 évvel a PS5-Xbox Series debütálásának után, úgy az életciklusuk kellős közepén sokkalta meglepőbb tényállítás, mint a PC-s gépigény milyensége.
Jó hír ugyanakkor, hogy azok a PC-sek, akik potato gépen a lehető legalacsonyabb beállításokkal is beérik tudnak majd játszani a Shadows-szal, ami egy 8 gigás GTX 1070-en és AMD Radeon RX 5700-on is el fog indulni. Mondjuk 1080p-s felbontásban 30 FPS-sel, de legalább a végére lehet érni. Aki ennél jobb minőségben merülne el a 16. századi Japán felfedezésének, az jobb ha készül a szeppukura, mert a magasabb beállításokhoz bizony kelleni fog az erő: a minimum ajánlott is 8 gigás RTX 3060 Ti-nál, és/vagy egy 12 gigás AMD Radeon RX 6700 XT-nél kezdődik, míg az ultra sokak számára álom lesz csupán.
Cserébe viszont valóban egy egészen lehengerlő látványvilágot kapunk, meg is merem kockáztatni, hogy minden idők leggyönyörűbb Assassin’s Creedjéhez lesz szerencsénk – amiről EZ a néhány perces játékmenet tanúskodik. Remélhetően a játékélmény is hasonlóképp rendben lesz, bár jó előjel, hogy az a Ubisoft Quebec vezeti a fejlesztést, akiknek a francia kiadó elmúlt jó néhány évének egyik legjobb és legélvezetesebb játékát, az Immortals: Fenyx Risinget is köszönhettük. A Shadows körüli kultúrbalhé már kevésbé: noha a játékot több ízben a 100%-ra polírozásra hivatkozva odázták el 2025. március 20-ra, de igen valószínű, hogy a szokottnál mélyebben is belenyúlnak az eredeti koncepcióba. Legalábbis illene, hiszen olyan ordító történelmi és kulturális „bakikra” bukkantak a játékosok és a történészek is, melyek egy olyan játékba semmiképp sem férnek bele, aminek lényege és alapköve a történelem – jóllehet nem a történelmi tűpontosság.
De majd a megjelenés után meglátjuk, hogyan is sikerült a quebeciek alkotása, amire az első beszámolók alapján (pl. a PCGamer hands onja) érdemes várni. Március 20-án minden kiderül PC mellett Xbox Series és PS5 konzolokon egyaránt.