Egy átlagos magyar pénztárca/háztartás maximum két streaming szolgáltatást bír el egy hónapra, ami nem csak az egyre növekvő digitális rezsi, hanem a gombamód és abszolút fölöslegesen szaporodó szolgáltatások miatt is könnyen magyarázható és érthető, racionális döntés.
Azt már nem is említve, hogy a tartalmi kínálatok állandó változása gyakorlatilag követhetetlenek: egyik film eltűnik innen, a másik onnan, a következő héten vagy hónapban pedig hirtelen egy harmadik szolgáltatáson bukkan fel. Mivel a szolgáltatók nem szeretik egyértelműen kommunikálni a lekerülő tartalmakat, a vakszerencse, ha megtalálunk bármit is, ami kivételesen nem egy frissen kinyomott saját gyártású film-sorozat. Ezért lehetünk hálásak a Just Watch-nak, ahol a választott néznivaló címére keresve azonnal megtudhatjuk, hogy melyik streaming alkalmazást kell előkotornunk.
Hamarosan azonban a YouTube is nagy segítség lehet!
Amerikában mondjuk már most az, A The Information szerint viszont a Google már gőzerővel dolgozik egy olyasféle funkción, ahol megkötések nélkül ömlesztve lehetne keresgélni és megnézni mindenféle külsős streaming szolgáltatás kínálatát a tengeren túlon és innen is. Mindezt a Magyarországon még nem teljesen működő, de az amerikai felhasználók számára már 2022 óta elérhető Primetime Channels-en belül képzelik, ami már most egy csomó szolgáltatást lefed – mint a Crunchyroll, Paramount+, Max, stb.
A Primetime Channels-en keresztül még külön elő is lehet fizetni a szolgáltatásokra, ami nem elhanyagolható kényelmi opció, pláne, hogy csak rá kell keresnünk egy filmre vagy sorozatra, és máris láthatjuk, hol és mennyiért nézhetjük meg. A Google mindezért a funkcióért nyilván lecsíp magának egy keveset az előfizetők után, de ez egyelőre csak a szolgáltatókat érinti, a legnagyobb gond viszont az, hogy a Primetime 3. születésnapja ellenére is eléggé eldugott helyen található a YouTube-on.
Jelenleg a Filmek és TV menüpont alatt mint egy külön csatorna található, ezt lenyomkodva böngészhetünk a szolgáltatók, majd csak aztán a tartalmaik között. A célhoz képest túlságosan körülményes. A Google ezért alaposan átdogozná a Primetime Channels-t, hogy a nézők/előfizetők könnyebben és gyorsabban, egyértelműbben megtalálhassák, vagy egyáltalán tudjanak a létezéséről.
A The Information szerint az egész hóbelevanc a YouTube főoldalára fog költözni, és a Netflixhez hasonló külsőt kap a könnyebb böngészgetés érdekében.
Az átdolgozott funkció a következő hónapokban fog élesedni előbb az amerikai YouTube-appokban – tévén, mobilon és weben egyaránt -, a világ többi felhasználója valószínűleg majd csak később fogja mindezt megkapni. Magyarországon egyelőre csak a YouTube-on/Google-ön megvásárolható és/vagy kikölcsönözhető filmeket fedi le a Primetime, az újítással azonban van rá esély, hogy a hazánkban elérhető streaming szolgáltatások is bekerüljenek.
Borítókép: Bloomberg