No Man’s Sky+Starfield: Már 700 ezren követelik ezt az új űrjátékot

A No Man’s Sky, a Starfield és a Faster Than Light kombinációja kooperatív űrharcokkal is büszkélkedhet, elég sokan várják.

Ha szereted a sci-fi és űrjátékokat, akkor biztos tudod, hogy a No Man’s Sky például a bolygók felfedezéséről szól. Arról a fontos pillanatról, amikor először szállsz le egy idegen világ felszínére, és felméred a környezetet. A Starfield inkább a hajócsaták terepe, sokak számára az ismétlődő, üres világai csalódást okoznak, de azért a harcokat és az űrhajóépítést így is lehet élvezni. Aztán ott van az Faster Than Light, ahol az Enterprise gépházában az egyik szegény, névtelen baleknak érezheted magad, aki megpróbálja online tartani a rendszereket és a fegyvereket, miközben egy lézer átvágja a hajótestet. A Jump Ship mindezen élmények kombinációja. A rendkívül ígéretes kooperatív dinamikával büszkélkedő, hamarosan megjelenő űrjátékot már 700 ezren tették Steam-kívánságlistára.

Jump Ship

Íme a felállás. Te és a haverod (vagy haverjaid), aki becsatlakozik hozzád, a saját űrhangáratokban kezditek a játékot. A játék galaxisa szektorokra van osztva, az végső cél pedig a naprendszer központjának elérése. Kiválasztod a felfedezni kívánt kvadránst, majd a küldetést. Mielőtt elérnéd a fő célod helyszínét, több térugrást kell végrehajtanod. Minden alkalommal, amikor kilépsz a térugrásból, egy nyílt térben találod magad, és itt kezdődik igazán az űrjáték.

Tegyük fel, hogy amikor megérkezel az első pontra, hirtelen ellenséges, idegen hajók rajtaütése fogad. Az csapattársad átveszi a hajó irányítását, te űrruhát veszel fel, és kimész a fedélzetre, hogy a toronyágyúkat irányítsd. A harmadik játékos az alsóbb szintekre rohan, hogy irányítsa a rendszereket, energiát vezet át a hajtóművekből a pajzsokba, a pajzsokból a védelmi rendszerekbe. A negyedik játékos pedig felcsatolhat egy jetpacket, átroboghat az űrön, és közvetlenül egy ellenséges űrhajón landolhat, szabotálva annak rendszereit közvetlen közelről.

Akció és kaland

Az egész akció alatt pedig nincs töltőképernyő, nincs átvezető animáció, semmi. Pontosan ugyanez történik, amikor eléred a fő célt. Leszállsz egy bolygó felszínére, elhagyod a hajót, megvizsgálsz egy romot vagy egy elhagyott bázist, befejezel egy harcot, majd visszatérsz a hajóra. Még a felszálláskor is előfordulhat, hogy fosztogatók támadnak rád, és a hajó melletti fegyverekkel kell őket visszaverned, mielőtt elhagyhatnád a bolygó légkörét. Bár ez nem egy nyílt világú játék, de biztos vagyok benne, hogy csapatban nagyon élvezetes. Arról nem is beszélve, hogy láthatóan sokféle játékmenetet vonultat fel, a csapattagok tényleg igazi űrkalandban vehetnek részt, és elsőre baromi jól néz ki.

A játék persze még nem jelent meg, de máris nagy sikert aratott a Steamen. A 2025-re tervezett játékról Daniel Kaplan, a Jump Ship egyik társalkotója és a fejlesztő Keepsake Games társalapítója elárulta, hogy a játékot már 700 ezren tették kívánságlistára. Jelen állás szerint a Jump Ship a 31. helyen áll a globális Steam kívánságlistán, megelőzve még a State of Decay 3-at, az Europa Universalis 5-öt és az új Fable játékot is. Ha érdekel a játék, irány a Steam.

Betöltés...
Keresés
Keresés