Ezek a legnépszerűbb online áruházak Magyarországon

Az elmúlt években is folyamatosan alakulnak a felhasználói szokások, már ami a hazai vásárlásokat illeti. A legtöbb vásárló már online vásárolja a kinézett terméket, melyre bizony rengeteg opciója is van. A PwC Magyarország Ditital Commerce gárdája már a tizedik éve figyeli a legnagyobb forgalmat generáló, hazai online kereskedőket. Az első, 2015-ös évben 1400 webáruház adatait dolgozták fel, 2025-re ez azonban tízszeres méretett öltött. Mindig izgalmas követni az ilyen jellegű ranglistákat, hiszen remekül árulkodhatnak az éppen aktuális hazai viszonyokról.

Ezek a legnépszerűbb online áruházak Magyarországon

Ezek a legnépszerűbb, legnagyobb forgalmú online áruházak Magyarországon
Ezek a legnépszerűbb, legnagyobb forgalmú online áruházak Magyarországon

A 2024-es online kiskereskedelmi forgalom alapján Magyarország legnagyobb webáruháza a cseh Alza.hu, mely az eddigi éllovas eMAG-tól vette át az első helyet. Piacvezető szerepét az is jól mutatja, hogy a top 15-ön belüli legnagyobb éves forgalomnövekedés, valamint a mostani mezőny mindhárom rangsorát tekintve a legnagyobb százalékos és nominális tranzakciónövekedés is az Alzához köthető.

A második legnagyobb online forgalmú kereskedő a szintén cseh anyacéggel rendelkező Kifli.hu lett, míg a harmadik helyet a MediaMarkt szerezte meg. Két „újonc” – a BestByte (11. hely) és a Rossmann (14. hely) – először került fel az összesített listára.

– Írja a PwC.hu 

A fenti kép alapján a pontos ranglista tehát az alábbi:

  1. Alza.hu
  2. Kifli.hu
  3. MediaMarkt
  4. IKEA
  5. Tesco
  6. Euronics
  7. Telekom
  8. Aqua
  9. iPon
  10. Pepita.hu
  11. BestByte
  12. Decathlon
  13. Libri-Bookline
  14. Rossmann
  15. Online Auchan (Auchan e-grocery)

A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma bruttó 463,1 milliárd forint volt 2024-ben, ami 12,4%-os bővülés az idei listán szereplő kereskedők 2023-as eredményeihez képest. Ezzel az eredménnyel a top 15 súlya a belföldi e-kereskedelmi piacból 29%-ot tesz ki, a teljesített rendelések tekintetében pedig 34%-os növekedést értek el együtt.

A TEMU-t szintén érdemes megemlíteni. A kínai webáruház a tavalyi évben 9 millió rendelést teljesített hazánkban, mely meghaladja a TOP 10 kereskedő összesített számait. A TEMU az ismertségi rangsorban is begyűjthette a virtuális bronzérmet, így bizony kikerülhetetlen szereplőről beszélhetünk már a tavalyi év számai alapján is.

Kép / adatok forrása: PWC

Betöltés...
Keresés
Keresés