Counter Strike

Az ideális CSGO beállítások kézikönyve


Kedvenc játékunk beállításai első ránézésre teljesen egyértelműek, ám valójában kb egy brutális labirintus az egész. De csak mostanáig.

Sokan esnek abba a hibába, hogy erős gépük van, ezért mindent maxra tolnak. Ezzel csak az a probléma, hogy van jó pár olyan helyzet, ahol pont emiatt tud az ellenfél gyorsabban reagálni, nála a játékeffekt nem olyan zavaró, mint azoknak , akik maxra húzták a beállításokat. A kevesebb, néha több!

Windows beállítások

Egy beállítást mindenképp érdemes a Windows-on belül is eszközölnünk, ez pedig az Energiagazdálkodási lehetőségeknél található. Alapból a Kiegyensúlyozott-on szokott pihenni, ezt tegyük át a Teljesítménycentrikusra, minden játék meg fogja hálálni 1-2 plusz FPS-sel.

Indítási parancsok

Sokan itt kezdik el optimalizálni a játékot, ám sajnos a HRTF update óta jó pár parancs nem hogy javítaná a játék futtatását, hanem alaposan lerontja. Sokan emiatt vettek új videókártyát, pedig elég lett volna kivenni az indítási paraméterek közül pár beállítást.

Szóval ha kevés az FPS-ed, simán lehet, hogy emiatt van.

Amiket mindenképp szedj ki:

threads 4 : Ezzel arra kényszerítjük a játékot, hogy a processzorunk mind a 4 magját kihasználja, de ezt inkább bízzuk a Windows-ra.

high : A cél itt az lenne, hogy magasabb prioritással kezelje a játékot, mint a többi alkalmazást, ami szintén logikusnak hangzik elsőnek, de sajnos ez sem működik már. Kukába vele.

Ami maradhat:

novid : A játék eleji videó nem fog többet megjelenni

tickrate 128 : Akkor hasznos, ha szoktál 128 tickes szervereken játszani, így nem kell a konzolban állítgatnod meccsek között. Ha pedig 64 tickes szerverre mész, semmit sem befolyásol, marad minden 64 ticken.

nojoy : Megszünteti a joystick támogatást, ha nem tudsz FaceIT-re felmenni, akkor jól jöhet!

Videóbeállítások

A játékban a legtöbb FPS-t természetesen a legalacsonyabb beállításokon fogjuk kapni, de ezért fel kell áldoznunk a játék szépségét, ami sokaknak nem éri meg. Köss inkább kompromisszumokat!

Ahhoz, hogy a játék éles legyen, a monitorod natív felbontását kell használni, ez monitorfüggő, de általában FullHD szokott lenni, azaz 1920×1080. Ha ez alá mész, mindenképp picit mosottabb képet kapsz, ezzel sajnos nem lehet mit csinálni.

A következő beállításokat semmiképp ne kapcsoljátok be:

FXAA : Mikrolaggot okoz, egy hasonló élsimítási technológia, mint az AA (amiről lentebb lesz szó).

Wait for Vertical Sync: A monitorod frissítési frekvenciájára korlátozza az fps-t, ami azt jelenti, hogy 60 Hz-es monitor esetében 60 fps-ed lesz, ami azért gáz, mert 60 fps rettentő kevés a CSGO-hoz, ha pedig a géped bírja miért ne használnád ki teljesen?

Motion Blur: Elmosódást okoz, ami nem szerencsés játék közben

Ezeket érdemes levenni minimumra:

Global Shadow Quality : Ezt gyengébb gép esetében minimumra érdemes venni, ugyanis az árnyék eléggé megdolgoztatja a videókártyát. Ha kellően erős a videókártyánk, akkor nyugodtan dobjuk fel maximumra, vannak olyan esetek, ahol maximum látjuk az ellenfél árnyékát, minimumon viszont nem!

Model/Texture detail: A modellek, de leginkább a pályák részletessége ettől függ. Ha zavar, hogy egy láda elmosódott közelről, akkor feljebb veheted nyugodtan, olyan sok erőforrást úgysem emészt, de ez sem fog feltűnni, ha minimumon hagyod.

Effect detail: A gránáteffektek minősége, ha gyenge gépünk van és szeretnénk némi plusz fps-hez nyúlni, akkor vegyük le ezt is minimumra. Ám, ha erősebb a gépünk érdemes maximumra venni, ugyanis ilyenkor a molotov fekete füstjén jobban átlátunk, ami hatalmas előny lehet sok esetben.

Shader detail : Ettől függ, hogy mennyire csillog a játék, illetve a fegyvereink. Érdemes minimumra venni, amitől a skinek kevésbé fognak jól mutatni, konkrétan tompák lesznek, ám a padló is matt lesz, nem fog csillogni, ami például a Dust 2 Tunnel-ben nagyon jól fog jönni.

Multicore Rendering: Kapcsoljuk be, ezzel a játék kihasználja processzorunkat, amennyire csak tudja.

Multisampling anti-aliasing : Élsimítás, ezt érdemes 2X-esre venni. Sokat nem vesz el a teljestményből, cserébe viszont nem fogunk recékkel, érdes élekkel találkozni. Persze, ha fontos a teljesítmény, akkor ki is kapcsolhatjuk.

Texture Filtering: Textúraszűrés, mivel szinte minimális az erőforrásigénye, egy 2X-est érdemes bekapcsolni, nem fogjuk észrevenni a teljesítményen, cserébe viszont szebb lesz a játék.

Ajánlott kompromisszumos beállítások:

Global Shadow Quality: low
Model/Texture Detail: low
Effect Detail: high
Shader Detail: low
Multicore Rendering: bekapcsolva
MSAA: 2x
Texture Filtering: 2X
FXAA: kikcsapolva
Wait for Vertical Sync: kikapcsolva
Motion Blur: kikapcsolva

Reméljük néhány FPS-sel nektek is sikerült feljebb tornászni a játékot, hajrá!

Az árnyékok tesztelésében és a kiegészítésért köszönet DEv-nek!

Nyitókép: Rahul

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva