Hearthstone

Az RNGstone vége? Csökkenőben a véletlen szerepe a Hearthstone-ban


Nem tobzódnak a random effektek az aktuális top paklikban.

Sokan és nagyon régóta kritizálják a Hearthstone-t amiatt, mert túl sok benne az RNG, és ezáltal túlságosan nagy a véletlen szerepe. De vajon mennyire állják meg a helyüket ezek a vádak manapság? Indokolatlan berögződés vagy szomorú valóság? Ha megnézzük az aktuális lapkészletet, akkor azt mondhatjuk, hogy sokkal inkább az előbbi!

Keresd az RNG-t!

Ha megnézzük az aktuális Tier 1 paklikat (Pirate Warrior, Jade Druid, Token Druid, Murloc Paladin), akkor az látszik, hogy random effekt szinte egyáltalán nincs bennük, de Discover effektből (ami egy irányítható és kiszámíthatóbb RNG) is csupán egy kettő.

  • Pirate Warrior – Nincs random effekt.
  • Jade Druid – Nincs random effekt.
  • Aggro Token Druid – Egyedül a Vicious Fledglingnél van egy Discover effekt, ám az Innervate nerffel simán előfordulhat, hogy ez a lap is kikerül a pakliból.
  • Murloc Paladin – A Gentle Megasaur Discover képessége a legjelentősebb, de nehéz vele igazán rosszul járni és nincs is sok opció. A Hydrologist esetében ez még inkább igaz. Random kijátszáskori effektje van a Grimscale Chumnak, de ennek ereje állandó, csak a célpont véletlenszerű. Ezeken túl egy random effekt van még a pakliban: hogy Finja mit rak ki, ha leüt egy lényt, de a nerf után ennek is csökkenni fog a jelentősége (nem tudja megmenteni egy beeső Warleader).
Kép: Hearthpwn

Kicsivel hátrébb, a másodvonalban már találni picivel hangsúlyosabb RNG elemeket. Ez leginkább a Token Shamanra igaz az Evolve mechanika miatt, aminek azért van egy jelentős szórása. Összességében azonban még itt is egészen egészséges a helyzet. A Mage deckeknél a Primordial Glyph és a Firelands Portal (illetve ahova befér, ott a Babbling Book, Cabalist’s Tome páros) tud highlight-kategóriás RNG-t dobni, míg Priestnél a Lyra, Shadow Visions, Curious Glimmerroot, Kazakus négyesben van némi bizonytalanság. Illetve ott a Big Priest is, amiben viszonylag sok a random elem, de meglehetősen algoritmus-szerű a deck, és összességében nem mondható óriásinak az effektek szórása.

Attól még messze vagyunk, hogy kijelenthessük: nincs randomfaktor a Hearthstone-ban. De az elmúlt egy évben igen jó irányba haladt a játék ilyen tekintetben! Ha megnézzük, hogy egykoron olyan lapok határozták meg a metát, mint a Dr. Boom, a Ragnaros the Firelord, a Piloted Shredder, a Tuskarr Totemic vagy Yogg-Saron, akkor joggal mondhatjuk, hogy javult a helyzet. Bízzunk benne, hogy a jövőben még inkább háttérbe szorul a véletlen szerepe és még nagyobb hangsúlyt kap majd a tényleges játéktudás!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva