Minden eddiginél több játékos panaszkodik a disconnect problémák miatt.
A stúdióban játszott Hearthstone Championship Tour versenyek általában mentesek a problémáktól, hiszen itt jellemzően ideálisak a körülmények a játékosok számára, ráadásul mindenki egy helyen tartózkodik. A regionális vb-selejtezőkön azonban szinte mindig adódik valami gond, köszönhető annak, hogy egyszerre több tucat helyszín érintett – az európai playoffon is akadtak legutóbb problémák.
Trükközés vagy hiba? Warningot kaptak az oroszok a vb-selejtezőn
A most hétvégén zajló Americas Summer Playoff talán minden eddiginél nagyobb botrányba fulladt: szó szerint elárasztották a közösségi platformokat a panaszok a játékosoktól. A probléma a szokásos: a disconnect.
A Hearthstone versenyeken az a szabály, hogy ha valaki disconnectel, akkor újrajátszás következik – kivéve akkor, ha valakinek van screenshotja arról, hogy 100%-os lethalja van.
Ez a szisztéma nyilvánvalóan rossz, hiszen azt részesíti előnyben, akinél a hiba előjön, ráadásul még vissza is lehet vele élni, ahogy erre számtalanszor volt is már gyanú.
Rpbalance esete mutatja be talán a legjobban, hogy miért rossz az egész rendszer. Neki ez volt az első HCT versenye, az első fordulóban pedig 2:2-es állásnál (tehát döntő játszmában) elég rossz matchupot kapott, hiszen egy Razakus Priestet kellett volna megvernie Evolve Shamannal. Mégis nagyon jól kezdett, a negyedik körben biztos volt abban, hogy ő fog nyerni, ekkor azonban az ellenfele disconnectelt, így újra kellett játszania meccset. Itt már nem sikerült az újabb bravúr, így győzelem helyett végül vereséggel kezdte a versenyt. A második fordulóban is kikapott, ami után lényegében biztossá vált, hogy nem lesz ott a továbbjutást érő Top 8-ban.
Íme egy kis ízelítő a további panaszokból:
All of my hard work down the drain because I cant even play Hearthstone properly because my venue has had so many issues.
— DrJikininki (@DrJikininki) 2017. szeptember 16.
“A kemény munka mehet a süllyesztőbe, mert nem tudok rendesen játszani, annyi probléma van az itteni helyszínen.”
i was just informed not to watch the stream because we’re taking up too much bandwidth. SICK VENUE.
— Zalae (@ZalaeHS) 2017. szeptember 16.
“Megkértek, hogy ne nézzem a streamet, mert túl sok sávszélességet használunk. BETEG.”
1-2 out. I’ve always said that Blizzard keeps improving the HCT (albeit slowly), but this experience was worse than the first 2016 prelims
— TBD | noblord (@noblord_hs) 2017. szeptember 16.
“1-2, kiestem. Mindig is azt mondtam, hogy a Blizzard folyamatosan fejleszti a HCT-t (még ha lassan is), ez azonban most rosszabb volt, mint az első 2016-os selejtezők.”
1-0 after one of the closest series ive ever played vs @PHONETAPhs . Venue sucks and we had a dc literally every game.
— Gallon (@Gallon213_Hs) 2017. szeptember 16.
“1-0-val állok az egyik legszorosabb forduló után, amit valaha játszottam. A helyszín szörnyű, szó szerint minden meccsen volt disconnect.”
És ez tényleg csak egy kis ízelítő volt, legalább kétszer ennyi panaszt idézhetnénk még a játékosoktól.
A helyzet annyira súlyos, hogy még a Blizzard is reagált: a Hearthstone esportért felelős Che Chou azt írta a Twitteren, hogy megkétszerezik majd az erőfeszítéseket azért, hogy a jövőben ne legyenek ilyen problémák, és azt ígéri, hogy változások várhatóak a vb-selejtezőket tekintve.
It’s a top priority for us and we will double down to mitigate issues like this going forward. Changes to playoffs will be coming.
— che chou (@chespace) 2017. szeptember 17.
Nagyon reméljük, hogy tényleg utoljára kellett hasonló esetekről beszámolnunk, egy ekkora téttel bíró versenyen ugyanis tényleg elfogadhatatlanok az ilyen problémák.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!