Fifa

10 nap, 10 érdekesség a FIFA sorozatról! – 2.rész


Nem is gondolnád milyen messzire nyúlik vissza az Ultimate Team története!

2007-et írunk. Az EA büszke birtokosa a Bajnokok Ligája licenceinek. Ezt meglovagolva persze ki is jön a FIFA sorozattól névben különálló játék, az UEFA Champions League 2006-2007. Bár nem újított sokat a játék, meg nem bukott, az EA elégedett lehetett.

Ebben a játékban jelent meg először az Ultimate Team!

FIFA 09

A játékmód azonban nem aratott osztatlan sikert, így az EA és a fejlesztő évekre félretette a játékmódot. Egészen 2008. október 2-ig kellett várni, vagyis inkább 2009. március 9-ig. Azért zavaros a kép, hisz a FIFA 09 már októberben megjelent, az UT azonban egy fizetős DLC-ként jött a jövő év elején Xbox 360-ra és Play Station 3-ra.

Mit tudott az első, igazi Ultimate Team?

Úgy gondolod egy egészen más játék volt? Tévedsz! Már a FIFA 09-es Ultimate Team-ben ott voltak a chemistry style-ok, a stadionok, fitness és egyéb booster kártyák. A játék magja tehát a kezdetektől érintetlen. Sőt, már akkor meggyűlt a játékosok baja a szerverekkel. Valami sosem változik…

FIFA 10

A következő epizód a visszajelzések alapján formálódott, drasztikus változás azonban nem történt. Az ára megfeleződött, az üzletben megjelentek a prémium csomagok, melyek több rare kártyát tartalmaztak és ettől az epizódtól volt lehetőségünk korlátlan mennyiségű club itemet és egyéb kártyát elraktározni. Ez által elvesztette a matricagyűjtő album érzést a játék.

De hogy mi volt a legnagyobb innováció? Megjelent az első Team Of The Week és megszületett a Web App is, mely drasztikusan felpörgette a piacot, hisz ettől a pillanattól nem volt konzolra korlátozva az Ultimate Team, gépről is üzletelhettünk és építhettük a csapatunkat.

FIFA 11

2 év tesztelés után az EA hatalmas reformot vezetett be, mely win-win helyzet volt. Ettől a résztől kezdve ugyanis mindenki ingyen játszhatott az Ultimate Teammel, ez azonban nyilván az EA-nek is többszörözte a bevételét a packnyitogatók miatt. A játékmód továbbra is külön jelent meg a játéktól, azonban sokkal korábban, mint elődjei, szűk két hónappal a megjelenés után már elérhető is lett.

Vizuális fejlesztést kapott továbbá a TOTW, innentől fekete téma különböztette meg a sima kártyáktól. Fejlődött a valós történések követése is. Ha egy játékos csapatot váltott, bent maradt a régi kártyája, és kapott egy újat az új klubjával. Ezáltal megsokszorozódott a lehetőségeink száma a csapat megfelelő összeillesztésére.

FIFA 12

Először fordult elő a sorozat fennállása óta, hogy a játékkal együtt jelent meg az Ultimate Team, és végre nem csak konzolokon lehetett építgetni álomcsapatunkat. A PC-s implementáció akkora sikert aratott, hogy annak idején félelmetes, 6,7 milliós játékosbázist hozott össze az Ultimate Team.

Megjelent továbbá a Team Of The Season (TOTS), és a Team Of The Year (TOTY), mind kék kártyák.

Ebben az évben jelent meg a legendás 99-es Messi kártya!

FIFA 13

A FIFA sorozat fekete napja volt, mikor a megjelenés előtt kicsivel a Web App biztonsági rését kihasználva végtelen mennyiségű coint addolhattak maguknak a játékosok, nem egyszer…

Ennek ellenére is jó szezont ment a FUT 13. Bemutatták a divíziókat, összesen ötöt. Ez a játékmód ellenállhatatlan volt azok számára, akik eddig csak head-to-head meccseket toltak, vagy esetleg a gépet nyüstölték órákon át. Ezeknek az újításoknak is köszönhető, hogy az Ultimate Team fejlődése félelmetes méreteket öltött, ekkor már 11 millió játékossal rendelkeztek.

További újdonság volt a régi fizetési opciók elhagyása és a FIFA pont bevezetése, továbbá a Web App érkezte iOS-re, Android-ra és Windows Phone-ra (utóbbira egy évet kellett várni).

FIFA 14

Újabb év, újabb FIFA és egy újabb UT. Azonban most egy kis csavarral. Megjelentek ugyanis az újgenerációs konzolok. A Microsoft pedig – hogy egy kis extra hype-ot csináljon az Xbox One körül – egy hosszútávú egyezséget kötött (ami épp idén, a FIFA 18-cal szakad meg), miszerint a játék legnagyobb újdonsága, a Legends csak Xboxon volt játszható.

További újdonságként szolgáltak a “Chemistry Style” kártyák, amik segítségével magunk dönthettünk, kedvenc játékosaink melyik képességét szeretnénk felerősíteni. Kár, hogy az idő múlásával világossá vált, ez inkább a piacnak tesz jót, a játékosokra nem igazán van hatással.

Online fronton is változás történt. A fejlesztő eltörölte az online single meccseket, a divíziók számát pedig 10-re emelték.

FIFA 15

A következő epizód mondhatni meghatározó újítása volt a kölcsönözhető játékosok, mint például Messi vagy Pelé. Ezekkel avkatalógusból kölcsönvett futballistákkal 5 találkozót játszhattak a játékosok.

FIFA 16

Ebben az epizódban végre sor került a piac teljes reformjára. Miért volt erre szükség? A FIFA 16-ra a coinkereskedők is profi szintre fejlődtek, minden platformon elérhetővé vált az illegális coinkereskedelem, ami teljesen instabillá tette a piacot. Bár megoldani nem sikerült a problémát, legalább felfrissítették egy kicsit a piacot.

Reméljük, tetszett nektek ez a kis időutazás! Nagyon kevés idő van vissza a FIFA 18-ig, szóval hangolódjatok velünk, holnap újabb érdekességgel jövünk!

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva