Ez a kérdés még a profikat is megosztja picit, utána jártunk, hogy mik is az előnyei/hátrányai a két képaránynak.
A 16:10-et és az 5:4-et már nem is venném külön, ugyanis ezek már végképp nem gyakran használt képarányok. A profik nagy része (~70%) pedig a 4:3-ra esküszik, azért a 16:9-esek tábora sem kicsi. Mindkét képarány mellett szól érv és ellenérv is.
16:9
+ nagyobb látószög
+ natív felbontás, emiatt szebb a kép
– kevesebb FPS
4:3
A 4:3 esetén két részre oszthatjuk az egészet, van a széthúzott és “Black bars” verzió. A széthúzott esetén nagyobbak a célpontok és szélesebb minden, így könnyebb eltalálni. A “Black bars” esetén pedig ugyan olyan arányokkal rendelkezik minden.
Széthúzott 4:3
+ több fps
+ nagyobbak az ellenfelek
+ jobb koncentráció
– kisebb látószög
– “megváltozik” a sense
4:3 Black bars
+ több fps
+ jobb koncentráció
– kisebb látószög
A széthúzott 4:3 esetén úgy érezzük, mintha megváltozna a sense, mivel jobbra-balra gyorsabban mozog, ám valójában csak a széthúzás miatt érezzük így, ez picit megváltoztatja a játékot, de hozzá lehet szokni. Többen szívták már meg korábban a 4:3-at, ám allu esete volt a legkirívóbb.
Azt sokan nem tudják, hogy 4:3 esetén elég sok plusz FPS-re tehetünk szert, erről korábban készítettem egy tesztet. Itt leginkább a minimum FPS növekedett meg jócskán játék közben, ami eléggé szembetűnő.
Hogy ezek után mit használtok, rajtatok áll.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!