A Blizzard bejelentette a Hearthstone Ranked rendszerét érintő változásokat. De vajon jó irányba haladunk?
Ben Brode és a Blizzard már nagyon régóta ígérte, hogy változásokra számíthatunk a Hearthstone Ranked rendszerében, mégis egészen mostanáig kellett várnunk az első konkrétuma. Íme a legfontosabb tudnivalók a tegnap esti bejelentésről:
- Marad a 25 külön Rank, de mindegyik 5 csillagból fog állni.
- A szezonok végén a játékosok nem csillagokat kapnak majd az előző havi teljesítményük alapján, hanem hátrasorolják őket 4 Rankkal. Ha tehát például Rank 12, 3 csillaggal zártad a hónapot, akkor a következőt Rank 16, 3 csillagon fogod kezdeni.
- A havi hátlap nem Rank 20-tól jár majd, mint eddig, hanem 5 meccset kell nyerni a hónapban.
- A rank floorok (20, 15, 10, 5, Legend) és a win streak mechanika is megmarad.
A változások a márciusi szezontól kezdődően lépnek majd érvénybe. De vajon tényleg jobb lesz így nekünk? Nézzük meg közelebbről!
Pozitívumok
- A rendszeres Legend játékosoknak nem kell minden hónapban átvergődniük a létra Rank 16 és Rank 5 közötti részén, ami főleg a szezonok elején szokott kényelmetlen lenni, hiszen ekkor még jóval több itt a top játékos.
- Akik csak a hátlap miatt Rankedeznek, azoknak nem lesz nehezebb dolguk, hiszen pont ugyanúgy 5 győzelem kell majd nekik, mint egy Rank 20-as helyezés elérését követő hónapban.
- A teljesen kezdőket az új rendszer motiválhatja a hátlap elérésére, hiszen nem 10, hanem 5 győzelem szükséges csak ehhez.
- Azzal, hogy mindegyik Rank 5 csillagra lesz osztva, sokkal jobban el lehet osztani a kezdőbb játékosokat az alacsonyabb szinteken. Ezáltal a belépő szintű ranked élmény jobbá válik – főleg úgy, hogy a hónap végén sokkal kevesebb játékos fog visszaesni Rank 20 környékére.
- A havi 4 szintes visszaesés lehetőséget ad arra, hogy valaki szépen, fokozatosan javítsa eredményeit, ha a Rank 5 alatti helyezésekre vágyik. Jelenleg ha valaki Rank 5-ig jut, akkor a következő hónapban visszaesik Rank 17-re. Most azonban csak Rank 9-ig fog, ami sokkal motiválóbb tud lenni.
- Összességében hosszú távon sokkal jobban különválnak majd a ladderen a kezdő, haladó és jó játékosok és nem lesz keveredés sem a hónapok elején.
Negatívumok
- A Legend játékosok számára a grindolás érdemi része nem változik, hiszen a legtöbb küzdelmet és játékidőt jelenleg is a Rank 5-Legend tartomány igényli.
- Mivel mindenki csak 4 Rankot esik vissza, ezért valamelyest inflálódik majd a magasabb szintek értéke, vagyis több játékos lesz az egyes rank floorok alatt, mint eddig.
- Az első egy-két hónapban hosszabbá válik az út azok számára, akik a Rank 10 alatti tartományba vágynak, hiszen az 5 csillagos szintek miatt több győzelemre lesz szükség, mint eddig.
Összességében vegyes érzéseink vannak a Ranked újragondolás kapcsán. Egyrészt a jelenlegi szisztéma egyik legfőbb problémáját jól megoldja hosszú távon: a 4 szintes visszaeséssel sokkal jobban szétválasztja az eltérő játéktudású rétegeket, mint eddig. Ugyanakkor mégsem lehetünk maradéktalanul elégedettek, hiszen a Blizzard nagyon régóta ígérte már a változásokat – ehhez képest inkább csak finomításokról beszélhetünk. Erre kellett ennyit várni?
Ti mit gondoltok a változásokról?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!