PUBG

Vélemény: Egy jó Sanhok után, már a gyakorlópálya sem hiányzik annyira


Kipróbáltuk az új 4x4-es pályát, amit immáron már Sanhoknak kereszteltek el a korábbi Savage helyett.

A hétvégén mindenki számára lehetőség nyílt megnézni a PUBG új pályáját, aminek a készítők a Sanhok nevet adták, a korábbi Savage helyett. Én először jártam még a pályán, így az összehasonlítási részt minimálisra fogom redukálni, mivel videókon láttam csak, hogy milyen volt idáig. Persze rengeteg képpel is készültem ez alkalommal, a látvány pedig néhol lenyűgöző, néhol pedig egyenesen undorító.

A lobby-ban lévő almadobálás először teljesen baromságnak tűnt, de egyébként nagyon jó ötlet, hiszen a gránát dobás fizikájával egyezik az almáé is, így ezt is gyakorolhatjuk, futkosás helyett.

A pálya egyszerre gyönyörű és csúnya

Az egész teszt során egy kettős érzés ragadott el, első ránézésre gyönyörűnek találtam a pályát, ez persze részben az újdonság varázsa. A hegyek, az épületek, a táj mind-mind olyan volt, mintha valami igazi meseszerű dzsungelben lennénk.

Volt olyan is, amikor pedig annyira műnek tűnt az egész, hogy a Far Cry 1 szigetén éreztem magam, csak még gyengébb grafikával (Persze a Far Cry-t utólag nézve, akkoriban nyilván az volt ez etalon, de ez már 14 éve volt).

Ezt a kettősséget mindenképp ellensúlyozni kell még, de ettől függetlenül sokkal inkább pozitív az élmény a látvány terén, ami főként az új egyedi városoknak köszönhetünk, amik rendkívül feldobták a játékot. Volt, hogy csak azért mentem el bizonyos helyekre, mert kíváncsi voltam, hogy hogyan sikerült a kivitelezés. A nagy hype-ot kapott barlang például még közel sem az igazi, de a Paradise Resort annyira jól sikerült, hogy élmény volt ott járni, persze addig örültem, amíg rá nem néztem az fps számlálóra.

Csak az fps..

Sok jót nem fogok tudni mondani az fps számról. Az alapjátékhoz képest sokkal kevesebb volt az fps, mindezt tearinggel és stutterrel fűszerezve. Ezen még dolgoznak, az optimalizációra még nagy szükség van a pályán, hiszen még egy Yasnayához képest is ~fele fps-t kaptunk. Ez részben köszönhető annak, hogy a kis pálya miatt, sokkal többen ugranak egy helyre, ez pedig még mindig komoly problémát okoz a PUBG motorjának. Az én konfigommal olyan 80-100 fps-t szoktam kapni Erangelen, itt pedig olyan 40-70 volt az általános.

Ha van pörgős meccs

Végre elmondhatjuk, hogy bőven van közelharc, általában rövid-középtávon küzdünk meg a chicken dinnerért, itt a távolsági fegyverekre nincs olyan nagy szükség, mint ahogyan azt megszokhattuk, aki a dupla AR kombót kedveli, annak biztos ez lesz a kedvenc pályája.

A loot nagyon hamar megvan, az új településeknek köszönhetően pedig bőven el vagyunk halmozva loot spawnokkal. Végre a kör sem akkora probléma, simán lefuthatjuk, a kocsik sem olyan fontosak, persze ha távol szeretnénk lootolni a többiektől, akkor erre is van lehetőség, cserébe viszont jó páran megtudják, hogy honnan jövünk.

A pálya tele van kisebb falvakkal, amelyek csupán 4-5 házból állnak, de egy embernek simán elég lehet egy alaplootra, utána pedig indulhat a vadászat. Ezek nem csak elszórtan vannak vagy a pálya bizonyos részein, hanem tényleg szinte mindenhol. Ez külön azért jó, mert ha látjuk, hogy túl sokan ugranak egy városra, akkor a környező falvakból simán összeszedhetünk egy minimál lootot és nem kell a biztos halált választani.

Változatos harcok

Végre bőven van tereptárgy, sokkal ritkábban kell a pusztán futkorásznunk, attól tartva, hogy majd valaki épp minket tart a szemben lévő hegyről. Ha ránk lőnek, akkor hamar találunk fedezéket, épp ezért sokkal jobban kell helyezkedni, de a harcos is pörgősebbek. Érdemes hamar lezavarni ezeket a csatákat, mert ha nem vigyázunk és elnyújtjuk, akkor simán két tűz közé kerülhetünk vagy rosszabb esetben instant hátba lőnek.

Újabb pálya, újabb játékstílus

Sokan azért nem kedvelik Miramart, mert a jól megszokott Erangelhez képest teljesen új módon kell hozzáállni. Ez itt is igaz, hiszen a short range fegyvereknek nagyobb szerepe van. Aki ügyesen bánik az SR-rel, és emiatt inkább a hosszabb távú harcokat kedveli, annak nem biztos, hogy ez lesz a kedvenc pályája, mert itt sokkal nagyobb az esélye, hogy valaki váratlanul megérkezik hátulról, kempelni nem igazán érdemes.

Arpi véleménye

Mivel nemrég jött meg a 144 Hz-es monitorom, ezért gondoltam tesztelem egy kicsit. Őszintén mindössze kétszer ugrottam a hétvégén.Másodszorra a pálya közepére estem, ahol 60 fps-em volt, ami egy i5 8400+GTX 1060-hoz képest elég gyenge, úgyhogy ennyi elég is volt a monitortesztből.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva