PUBG

Ideje lenne frissíteni, több mint 1 éves motort használ a PUBG


Csodálkozunk, hogy optimalizálatlan a játék? A motor sem mai darab..

Az Epic a héten elhozta az Unreal Engine 4.20-as verzióját, amiben rengeteg újdonságot mutattak be, ezúttal nem a PC-s optimalizáció volt a fő irányvonal, hanem már olyan dolgokkal turbózták fel a motort, mint a fejlettebb gesztusok, amelyek már teljesen valósághűek, a fények továbbfejlesztése, ami mondjuk elég jól mutat, ha egy sötét szobában bekapcsolva van egy TV, ilyenkor a fények dinamikusan csak a megfelelő szögekben világítják meg az egyes tárgyakat.

A játékban megtalálható hangmotoron is csiszoltak, hogy jobban elkülöníthetőek legyenek az egyes irányból érkező hangok, a legfőbb hangsúlyt pedig a mobil verzióra fektették, ahol már lassan teljesen úgy néz ki az adott játék, mint a PC-n, ezt különféle hardveres és szoftveres optimalizációkkal érték el, már arra koncentrál az Epic, hogy a mobileszközökön is tökéletesen fusson a játék, lehetőleg minél több fps mellett.

Ez érthető, hiszen a korábbi nagyobb frissítésekben jó pár hibajavítás és újdonság került bevezetésre, a táj renderelésére új módot találtak, amivel javult a betöltési idő, egyúttal az fps is, emellett az AMD kártyákon nagyobb teljesítményt érhetünk el a 4.19-es verzió alatt.

Újabb, realisztikusabb fényeket tud kezelni a motor, ami a sötét-világos helyek esetén látszódnak igazán, ez az életben is ugyan ilyen, szóval ha tényleg rá akar feküdni a PUBG Corp. a realisztikus vonalra, akkor simán behozhatnák ezen újításokat.

A 4.18 egyes újításai

Ezeken kívül pedig tényleg lehetetlen felsorolni, hogy mennyi újdonság is érkezett az elmúlt időben, (egy motor change log hosszúsága eleve hosszabb, mint az éves PUBG update-ek összessége) a probléma pedig az, hogy a PUBG még mindig a 4.16-os verziót használja, ami 2017. 5. 24-én látott napvilágot. Azóta pedig több, mint 1 év telt el.  A 4.16-ra is csak a kiadáskor, azaz az 1.0 megérkezésekor állt át a vállalat. Természetesen kérdezték már több ízben a PUBG Corp.-ot, hogy van-e esély az átállásra, akik erre azt felelték:

“Természetesen minden lehetőséget megvizsgálunk, ami szóba jöhet, de azért nem olyan egyszerű az átállás egy új verziószámra, rengeteg hibalehetőséget hordoz magában” 

Ahogy korábban mondták, javában zajlik a háttérben a játék újraírása, lehet hogy majd ekkor kapjuk meg az újabb motort a számos benne lévő újítással. Ha pedig sikerül minden újdonságot implementálni, akkor gyakorlatilag egy PUBG 2-t kaphatunk, legalábbis a jelen játékhoz képest, ami az elavult 1 éves alapokból építkezik. Így nem kellene különféle trükköket alkalmazniuk, hogy a játék minél jobban fusson, de ehhez persze a jelenlegi spagetti kód újraírására is szükség lehet, ugyanis egy ekkora átállás elég sok dolgot el tud rontani, annak pedig senki sem örülne.

“Jó hogy, nem frissítenek, meg se kapják az update-eket az Epic-től”

Mivel az Unreal Engine 4 ingyenesen elérhető bármely fejlesztő számára, ezért az Epic nem tiltja meg senkinek, hogy frissítse a motort, hiszen azt bármely fejlesztő megteheti, a legkisebb projekttől kezdve a legnagyobbig egyaránt. Ez a tévhit eléggé elszabadult az utóbbi időben, főleg a Fortnite-per környékén volt divatban, de ez egy hoax. Annyi igazság van benne, hogy az Epic már nem fogja a PUBG Corp. kezét a fejlesztések során, mivel érthetően a saját játékukra koncentrálnak, azóta pedig a PUBG Corp. számára sokkal nehezebb az átállás, ezért sem tettek egyetlen lépést sem a 4.16-hoz képest. Egy ekkora játéknak jól átgondoltnak kellene lennie, amit a fejlesztők kívülről-belülről fújnak, de mivel a fejlesztők nagy része csak az 1.0 környékén érkezett, így nem csoda, hogy nem megy egyik pillanatról a másikra.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva