Hiába került be a funkció, ha nem jó értékeket mutat...
A Fortnite-ban már viszonylag régóta megtalálható a ping / hálózati kijelzés funkció. PUBG-ben ezt csak a 21. frissítés hozta el nekünk pár napja. Az első órákban kiderült, hogy a PlayerUnknown’s Battlegroundsban ez nem feltétlenül működik jól, azonban könnyen lehet, hogy az Epic saját játéka sem ússza meg a dolgot.
Milyen adatokat biztosít számunkra ez a UI elem?
Mindkét játékban az alábbi értékeket láthatjuk viszont:
- A pingünket
- Az aktuálisan forgalmazott adatmennyiségeket (le/fel irányban)
- Az fogadott és elküldött csomagok számát másodpercenként
- A packet loss mértékét mindkét irányban
Nem bízhatunk meg ezekben az adatokban?
Battle(non)sense rendesen letesztelte mindkét játék hálózati adatokat kijelző funkcióját és sajnos eléggé elkeserítő eredményre jutott.
PUBG:
- A ping kijelzés nem meglepő módon legtöbbször hibás, hol többet, hol kevesebbet mutat a valósághoz képest
- Az aktuális le/feltöltési adatmennyiséget jól mutatja a játék
- A csomagok száma is stimmel
- A packet loss értékeket is helyesen mutatja a játék, azonban a lassú frissítési gyakoriság miatt előfordulhat, hogy nem jelez ki egy-egy kisebb loss-t. Néha pedig lehetetlen (pl. 200%) értékeket mutat.
Fortnite:
- A ping kijelző itt sem teljesen pontos
- A le és feltöltési adatmennyiség kijelzése sem pontos
- A csomagokat helyesen jeleníti meg
- Itt is előfordulhatnak lehetetlen értékek, épp ahogy PUBG-nél.
Konklúzió
Úgy tűnik a hiba forrása a PUBG és a Fortnite által használt motor, az Unreal Engine 4-ben keresendő. Ameddig az Epic (a motor fejlesztője) nem javíta ezen a funkción, mindkét játék felhasználói bázisa hibás adatokkal fog találkozni a játékban.
Adatok forrása: https://www.youtube.com/watch?v=PPGNfUOXcDA
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!