Counter Strike

Sokan tévedésben élnek: irányítani és sokat beszélni nem ugyanaz


Hiába a mérhetetlen skill, ha nincs aki megmondja mit kell csinálni. A másik csapat fejével gondolkodni külön művészet, amihez csak kevesen értenek.

Lehet nálatok van a leggyorsabb AWP-s, lehet ti szerzitek meg minden körben az entry-t és tökéletesen is támogatjátok egymást. Egy okos és erőskezű irányító nélkül még az előnyös helyzeteket is bukni fogjátok.

A csapat agya, szíve és lelke, az irányító

Szükséges skillek: kreativitás, képes az ellenfél fejével gondolkodni, pályaismeret, kudarctűrés, pontos időzítés, felkészültség, hibátlan kommunikáció

Nehézségek: megosztott figyelem, gondozni kell a morált is

Mit gyakorolj: rengeteg demó végignézése szükséges, kell a határozott fellépés

Egy irányító nélküli csapat tulajdonképpen olyan, mint a terelőkutya nélküli birkanyáj. Egy ideig együtt bókásznak céltalanul, aztán mindenki elindul a maga feje után. Ha szerencséjük van csak eltévednek és nem a farkasok gyomrában végzik.

Az ingame leader, röviden IGL megjelenése tartást és célt ad a csapatnak, körökre lebontva próbál megoldást adni a saját emberei erősségét és az ellenfél gyengeségeit figyelembe véve.

A pályán betöltött szerepek leginkább az egyéni képességek és játékstílus eredményei, de egy jó csapathoz mindegyik elengedhetetlen. Kicsit olyan, mint kennyS egy fragmovie-ba: ott kell, hogy legyen és kész! CS:GO-ban az alábbi hat szerepet különíthetjük el: entry fragger, irányító, AWP-s, support, lurker.

Az irányító szerepköre már a meccsekre való készüléskor elkezdődik. Fel kell mérnie saját csapatának erősségeit, tudnia kell kire mit bízhat, kik között működik jól a kémia, milyen fegyverek fekszenek az adott játékosnak és így tovább. Ütős stratégiákat ugyanis csak lehet alkotni, ha tisztában vagyunk, mire is képes saját csapatunk.

Valamint akkor, ha ugyanezt tudja az ellenfélről is. Ismerni kell az erősségeiket, milyen köröket szoktak játszani, mit hoznak eco-ban, vagy éppen anti-eco alatt, ki merre mozog a leggyakrabban és milyen stílussal lehet meglepni őket?

Ezután jöhet a kreativitás, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki abból, ami a csapatunkban rejlik, és amit az ellenfélről tudunk. Ha van egy vakmerő és ügyes kezű entry-nk, próbáljuk meg rá építeni a körök elejét. Ha stabil az AWP-sünk, akár minimális segítséggel egyedül rábízhatunk egy lerakót. Ha van egy gyenge pont az ellenfélnél, minél több kört építsünk rá. Temérdek feladat, és még el se kezdtünk játszani!

Amint elindul a meccs, a nyomás egyre csak nő az irányítón. Nem csak a kör elején kell bemondani a taktikát, a kör minden egyes pillanatában résen kell lenni, bármikor szükség lehet egy új hívásra. Olvasni kell az ellenfél gránátjaiból és a társak által szerzett infókból, és ezek ismeretében el kell dönteni, ki merre mozogjon.

Az időzítés kulcsfontosságú, úgy kell ismerünk a pályákat, mint a saját tenyerünket. Mennyi időbe telik átérni A-ról B-re, hány gránát maradt a lerakón, mikor adjuk ki a vezényszót, ki mit tartson le, felsorolni is nehéz mennyi buktatója van.

Ezeket a buktatókat viszont egy irányítónak kell a legjobban viselni, a bukott körök után ugyanis neki kell felráznia a csapatot, neki kell újragondolni, min ment el az előző kör és hogyan lehetne már a következőben kijavítani azt. Ez a folyamatos megosztott figyelem persze sokszor megy a saját játék rovására, az irányítók általában a mezőny végén termelik csak a frageket, de hasznosságuk talán a legmagasabb fokú.

Ideális poszt az önzetlen csapatjátékosoknak, akik fejben oldják meg a sudoku-t és szeretik kielemezni a profik minden mozdulatát.

Híres irányítók: pronax, Ex6TenZ, karrigan

Lehetséges változat: irányító AWP-s (FalleN), lurker irányító (Happy)

A további CS:GO szerepekről itt olvashatsz részletesen: AWP-s, entry, lurker, support

Nyitókép: CSGOwallpapers

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva