Hearthstone

9/1,5 – Eddig keményen bukóra állnak a Quest-lapok


Sokat vártunk, de keveset kaptunk az Un'Goro legfőbb újdonságától. De vajon változhat a helyzet?

3 hónap. Ennyi ideje már, hogy megjelent a legújabb Hearthstone-csomag, a Journey to Un’Goro, így most már nyugodt szívvel beszélhetünk arról, hogy beváltotta-e a kieg a hozzá fűzött reményeket.

Az Un’Goro fő újdonságai a Quest lapok voltak, mindenki ezeket várta a legnagyobb kíváncsisággal. De beváltak vajon? Siker vagy bukás a Quest-mechanika? Erre kerestük a választ.

Jungle Giants

Előzetesen is gyengének tűnt, utólag sem vált be. Amíg egyes Quest-jutalmak tényleg azt tudják, hogy “nyertél”, addig Barnabus nagyon távol áll ettől, hiszen hiába jön onnantól minden ingyen, ez nem több tempóelőnynél, az pedig pont a játék késői szakaszában számít a legkevesebbet, hiszen nem fogunk tudni sokkal több lapot kijátszani. Egy Nourish-sal párban persze oda lehet durrantani, sőt, ez az egyetlen épkézláb stratégia a deckkel. De tekintve, hogy jelenleg a Ramp Druid sem éli virágkorát, ez pedig lényegében annak egy speciális változata, nem meglepő, hogy nem lett semmi a Quest Druidból.

Forrás: Hearthpwn

The Marsh Queen

Az Un’Goro egyik legnagyobb csalódása, legalábbis ha az elvárásokat nézzük. Előzetesen sokan a legerősebb Questnek tartották, hamar kiderült azonban, hogy a teljesen blank első kör egyszerűen nem fér bele a Face Hunternek, de még a Midrange verziónak sem. Queen Carnassa ugyan elég jól stabilizálja a late game-et a cantrip dínókkal, de a gyakorlat azt mutatja, hogy sokkal kifizetődöbb úgy megnyomni az early game-et és a középjátékot, hogy az elhúzódó meccseken a maradék pár HP-t már a Hero Powerrel is be tudjuk tunkolni. Érdemes megfigyelni azt is, hogy a mostani Hunterekbe csak az Alleycat, Fiery Bat, Jeweled Macaw trió fér be az 1-dropokból, vagyis a Quest deckbe még be kell erőltetni a kissé szuboptimális Raptor Hatchlinget is, ha össze akarjuk hozni azt a 7 lényt, de még így sem lesz könnyű. Vagy feltöltjük még több lappal, ám akkor már a managörbénk bánja.

Forrás: Hearthpwn

Open the Waygate

A kieg megjelenését követően sokakat őrületbe kergettek a Quest Mage-ek, nem egy, nem két játékos brokent kiáltott a deckeket láttán. Úgy tűnik azonban, hogy inkább az újdonságfaktor hozta az eredményességet, hiszen amint megtanultak ellenük kicsit is játszani, úgy tűntek el a metából ezek a paklik. Az Arcane Giantes verzióról hamar kiderült, hogy gyengébb és körbejátszhatóbb, mint az Exodia változat, utóbbi azonban a 5 lapos kombóval (2 Sorcerer’s Apprentice, 2 Molten Reflection, 1 Archmage Antonidas) túl körülményes és húzásfüggő. Arról nem is beszélve, hogy a védekező játékunkat sajnos nem mindig tudják segíteni a deckről kívül jövő spellek. Ettől függetlenül nem reménytelen a Quest, ám amíg van nála három jobb Mage deck (Burn, Freeze, Secret), addig nincs racionális okunk próbálkozni vele.

Forrás: Hearthpwn

The Last Kaleidosaur

Az egyik legnehezebben teljesíthető Quest. Nem azért, mert a 6 lap olyan sok lenne, hanem mert a buff kártyák között nagyon kevés olyan van, ami tényleg jónak számít, és jellemzően ezek sem az olcsó darabok, hanem inkább a Spikeridged Steed és a Blessing of Kings. Illetve előjön az a probléma is, mint a Druid Questnél: Galvadon önmagában még elég messze van attól, hogy nyerésnek nevezzük. A Windfury-t és valami védelmet (Stealth vagy célozhatatlanság) ugyebár mindenképpen ki kell ütnünk az Adaptok közül, hogy legyen esély, de a mostani, Tauntokkal teli metában még ez sem garancia semmire. Vagy csak simán eljátszik mellette az ellenfél – pláne, ha nem jön össze vele az OTK, mert mondjuk kifogytunk a buffokból.

Forrás: Hearthpwn

Awaken the Makers

A Priest Quest az egyik, amelyik nagyjából az elvárások szerint teljesített: a többség eleinte a “középmezőnybe” várta, és végül ott is végzett. Az más kérdés, hogy ez nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy a metába is beverekedje magát hosszú távon. Pedig koncepcionális szinten nem rossz maga a deck, hiszen a Quest Priesttel amúgy is value játékot igyekszünk tolni, amihez jól illeszkedik Amara, mint stabilizáló lap a late game-ben – ha úgy tetszik, kapott a pakli egy saját Reno Jacksont. A meta azonban mostanában nem kedvez a lassú kontroll pakliknak, így az Awaken the Makers is akkor lehet igazán jó, ha ez valamelyest változik – na meg persze ha jön még pár tápos Deathrattle lény.

Forrás: Hearthpwn

The Caverns Below

Aggro Shaman, Midrange Shaman, Pirate Warrior és most a Quest Rogue. Minden metában van egy deck, amit tiszta szívből utál mindenki, az elmúlt hónapokban pedig Valeera volt az, aki leginkább kimaxolta a rákfaktort. Részben emiatt, de sokkal inkább a metára való rossz hatása miatt döntött úgy a Blizzard, hogy nerfeli a The Caverns Below-t: hamarosan 4 helyett 5 ugyanolyan lénnyel lehet már csak teljesíteni. Eddig a legnépszerűbb és legjobban működő Quest deck volt, így mondhatnánk, hogy nem rajta múlott a mechanika sikere – mégis jól mutatja a Quest koncepció legfőbb veszélyét, vagyis hogy nagyon könnyű túltolni a játékélmény-romboló irányba. És hogy túléli-e a nerfet a pakli? Ezt majd az idő eldönti.

Forrás: Hearthpwn

Unite the Murlocs

Eleinte úgy tűnt, simán ott lesz a Top 3-ban a Quest paklikat tekintve, még versenyeken is nem egyszer felbukkant az első pár hétben. Aztán egyik pillanatról a másikra eltűnt, a Murlocok inkább Uther társaságában kerestek maguknak menedéket. Az ok nagyon egyszerű: amíg a Paladinnal három használható Murlocja is akad, addig a Shamannak csak egy Call in the Finishers – egy önmagában elég gyenge 4 manás spell. Hiába kecsegtetett tehát brutális lapelőny-potenciállal Megafin, a meta sokkal inkább a Murloc Paladinnak kedvezett – nem is beszélve a class kőkemény kiegészítő lapjairól, mint Sunkeeper Tarim.

Forrás: Hearthpwn

Lakkari Sacrifice

Szegény Gul’dan. Szinte minden metának van legalább egy kitagadott hőse, aki bárhogy is próbálkozik, képtelen odajutni, jelenleg pedig éppen a Warlock az: már a ladderen is ritka vendég, a versenyekről pedig teljesen kikopott. Márpedig úgy nehéz épkézláb Quest Warlockot készíteni, amikor már az örök klasszikusnak számító Zoo sem működik, hiszen – kisebb mértékben ugyan – ott is jelen van a Discard-mechanika. Sőt, a gyakorlat azt mutatja, hogy nagyobb mennyiségben a Discard lapok nem hogy erősítik, hanem inkább gyengítik egymást, leginkább annak köszönhetően, hogy nincs elég épkézláb támogató kártya melléjük, ami kompenzálná ezt a komoly költséget. Amíg ez így marad, addig a pakliból sem lesz semmi.

Forrás: Hearthpwn

Fire Plume’s Heart

A végére maradt a Taunt Warrior – a The Caverns Below közelgő nerfje az egyetlen Quest pakli, amiről jelenleg azt mondhatjuk, hogy bevált és működőképes. Az általános game plan és a végső jutalom remekül eltalálta azt az egyensúlyt, amire minden Quest decknek szüksége lenne: a Taunt lények kiválóan húzzák a játékot, az aggro deckek ellen is képesek tartani az ellenállást, a Sulfuras pedig hosszú távon szépen fel tud őrölni bármit – az apróbb csalikat pedig felperzseli egy Primordial Drake. Tény, a Ragnaros effekt az őrületbe kergeti az RNG-utálókat, nem éppen elegáns (és nem is “esport-pozitív”) a megoldás. De örüljünk annak, ami van: egy Quest pakli, ami legalább bevált és kalkulálni kellett vele a metában.

Forrás: Hearthpwn

9-ből “másfél”. Így állunk jelenleg a Questekkel: ennyi az, ami jelen állás szerint bevált a 9 új pakli közül és be tudott férkőzni a metába. Hogy jó arány-e? Nyilvánvalóan nem: bizonyára nemcsak a játékosok, hanem a Blizzard is többet várt ennél – még annak ellenére is, hogy Quest paklik nélkül is a Hearthstone történetének egyik legszínesebb metáját éljük jelenleg.

Hogy lehet-e valami a Quest deckekből a jövőben? Kellő utánpótlással mindenképp: vannak ugyan olyanok, melyek menthetetlennek tűnnek (pl. Druid), ám mostani “másfél”, Tier 2-3 környékén tanyázó decknél mindenképpen több van a mechanikában. Meglátjuk, hogy a Blizzard képes lesz-e kiaknázni a benne lévő potenciált a következő kieggel!

Borító: Hearthstone Wiki

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva