Jeff Kaplan közzétett néhány statisztikát az Overwatch pályáiról, csupán kettő lóg ki sorból.
Érezted már úgy az Overwatch-ban, hogy valamelyik pályán túlságosan nagy a támadók vagy a védekezők előnye? Nos, ha igen, akkor van egy rossz hírünk: valószínűleg benned van a hiba. Legalábbis 90 százalékban biztosan, az Overwatch atyaúristene és a fejlesztőcsapat vezére, Jeff Kaplan ugyanis nemrég közzétett néhány nagyon tanulságos statisztikát!
A számok azt mutatják, hogy a Quick Play módban az elmúlt két hónapban hogyan oszlottak meg a győzelmek az egyes Assault és Escort pályákon a támadók és a védekezők között.
- Hanamura: támadók – 49.79% | védekezők – 50.21%
- Horizon Lunar Colony: támadók – 54.50% | védekezők – 45.50%
- Temple of Anubis: támadók – 49.92% | védekezők – 50.08%
- Volskaya: támadók – 49.76% | védekezők – 50.24%
- Eichenwalde: támadók – 46.13% | védekezők – 53.87%
- Hollywood: támadók – 49.91% | védekezők – 50.09%
- King’s Row: támadók – 50.14% | védekezők – 49.86%
- Numbani: támadók – 49.40% | védekezők – 50.60%
- Dorado: támadók – 49.66% | védekezők – 50.34%
- Route 66: támadók – 49.94% | védekezők – 50.06%
- Watchpoint: Gibraltar: támadók – 50.13% | védekezők – 49.87%
Ha végignézzük a sort, akkor látható, hogy a 11 map közül 9 esetében csupán 0.6% a maximális eltérés az ideális 50/50-től, ami elenyészőnek mondható. A két kivétel Horizon Lunar Colony és Eichenwalde. Előbbi az Overwatch legújabb pályája, simán benne van a pakliban, hogy fognak még rajta változtatni – mint ahogy korábban egyszer már volt erre példa, amikor kiderült, hogy az egyik respawn pontra túlságosan jó a rálátás. Ami pedig Eichenwalde-ot illeti: itt eredetileg még nagyobb volt a védekező csapat előnye – ezen mostanra érezhetően sikerült javítani, és mostanra egyáltalán nem jelentős a különbség.
Jeff Kaplan egyébként elmondta, hogy a sorból kilógó két map miatt sem aggódik, hiszen az eltérések ott sem nagyok.
“Tudom, hogy ez furán fog hangzani egyeseknek, de nem aggódunk amiatt, hogy a számok durva balansz eltérést mutatnának. A játék korai szakaszában és a béta alatt voltak időszakok, amikor egyes mapeknél 30/70 volt az arány. Ha egy pálya 40/60 közelébe kerül, a legtöbb játékos balanszosnak érzékeli. Szóval a 4-6 százalékos eltérés még mindig elég jónak mondható. Persze mindig törekszünk az 50/50-re, de úgy gondolom, Horizon és Eichenwalde így is nagyon szórakoztató mapek.”
Mindez persze csak a Quick Play-re vonatkozik. Mi személy szerint nagyon kíváncsiak lennénk arra, hogy Competitive Play-ben – különösen magasabb szinten – mit mutatnak a számok! Talán majd legközelebb…
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!