Overwatch

11 pályából 9 szuperbalanszos az Overwatch-ban


Jeff Kaplan közzétett néhány statisztikát az Overwatch pályáiról, csupán kettő lóg ki sorból.

Érezted már úgy az Overwatch-ban, hogy valamelyik pályán túlságosan nagy a támadók vagy a védekezők előnye? Nos, ha igen, akkor van egy rossz hírünk: valószínűleg benned van a hiba. Legalábbis 90 százalékban biztosan, az Overwatch atyaúristene és a fejlesztőcsapat vezére, Jeff Kaplan ugyanis nemrég közzétett néhány nagyon tanulságos statisztikát!

A számok azt mutatják, hogy a Quick Play módban az elmúlt két hónapban hogyan oszlottak meg a győzelmek az egyes Assault és Escort pályákon a támadók és a védekezők között.

  • Hanamura: támadók – 49.79% | védekezők – 50.21%
  • Horizon Lunar Colony:  támadók – 54.50% | védekezők – 45.50%
  • Temple of Anubis:  támadók – 49.92% | védekezők – 50.08%
  • Volskaya:  támadók – 49.76% | védekezők – 50.24%
  • Eichenwalde:  támadók – 46.13% | védekezők – 53.87%
  • Hollywood:  támadók – 49.91% | védekezők – 50.09%
  • King’s Row:  támadók – 50.14% | védekezők – 49.86%
  • Numbani:  támadók – 49.40% | védekezők – 50.60%
  • Dorado:  támadók – 49.66% | védekezők – 50.34%
  • Route 66:  támadók – 49.94% | védekezők – 50.06%
  • Watchpoint: Gibraltar:  támadók – 50.13% | védekezők – 49.87%
Forrás: Blizzard

Ha végignézzük a sort, akkor látható, hogy a 11 map közül 9 esetében csupán 0.6% a maximális eltérés az ideális 50/50-től, ami elenyészőnek mondható. A két kivétel Horizon Lunar Colony és Eichenwalde. Előbbi az Overwatch legújabb pályája, simán benne van a pakliban, hogy fognak még rajta változtatni – mint ahogy korábban egyszer már volt erre példa, amikor kiderült, hogy az egyik respawn pontra túlságosan jó a rálátás. Ami pedig Eichenwalde-ot illeti: itt eredetileg még nagyobb volt a védekező csapat előnye – ezen mostanra érezhetően sikerült javítani, és mostanra egyáltalán nem jelentős a különbség.

Jeff Kaplan egyébként elmondta, hogy a sorból kilógó két map miatt sem aggódik, hiszen az eltérések ott sem nagyok.

“Tudom, hogy ez furán fog hangzani egyeseknek, de nem aggódunk amiatt, hogy a számok durva balansz eltérést mutatnának. A játék korai szakaszában és a béta alatt voltak időszakok, amikor egyes mapeknél 30/70 volt az arány. Ha egy pálya 40/60 közelébe kerül, a legtöbb játékos balanszosnak érzékeli. Szóval a 4-6 százalékos eltérés még mindig elég jónak mondható. Persze mindig törekszünk az 50/50-re, de úgy gondolom, Horizon és Eichenwalde így is nagyon szórakoztató mapek.”

Mindez persze csak a Quick Play-re vonatkozik. Mi személy szerint nagyon kíváncsiak lennénk arra, hogy Competitive Play-ben – különösen magasabb szinten – mit mutatnak a számok! Talán majd legközelebb…

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva