Az eredmények jól hangzanak, a számok viszont már kevésbé.
Az előző héten szinte minden a Destiny 2 körül forgott gaming fronton, ami nem véletlen: az ősz első komolyabb megjelenéséről van szó – még itthon is launch party-t rendeztek neki, így tényleg elég nagy volt a felhajtás a világ majdnem minden táján.
A hype és az anyagi siker közé persze ritkán lehet egyenlőségjelet tenni, hiszen előbbiből még egyáltalán nem biztos, hogy az utóbbi is következik. A Destiny 2 pedig kiváló példa erre, a kiadó Activision és a fejlesztő Bungie ugyanis egyelőre nem lehet maradéktalanul elégedett.
Az első eladási adatok az Egyesült Királyságból futottak be: a briteknél – nem meglepő mód – a Destiny 2 lett az előző hét legjobban fogyó játéka. Ennél már jóval komolyabb produkció, hogy 2017 eddigi legerősebb premierjét produkálta az MMO-shooter, ami mindenképpen jól hangzó eredmény. Ám ha kicsit jobban a számok mögé nézünk, akkor rögtön más megvilágításba kerül ez a siker…
A 2014-es eredetiből annak idején 417 ezer példányt adtak el a premiert követő napokban, ezzel szemben a Destiny 2 – hiába mondható eddig 2017 legjobbjának – csupán 175 ezres eladást produkált a nyitóhéten. Ez igen jelentős visszaesés, még úgy is, hogy az első rész kettővel több platformon debütált (PS3-ra és Xbox 360-ra is megjelent), hiszen PS4-en és Xbox One-on is jelentősen csökkentek az eladások – mindez úgy, hogy három év alatt azért jócskán nőtt mindkét platform felhasználóbázisa.
Destiny 2 eladások a nyitóhéten (Egyesült Királyság, 2017)
- PS4 – 101,500
- Xbox One – 73,500
Destiny eladások a nyitóhéten (Egyesült Királyság, 2014)
- PS4 – 190,000
- Xbox One – 150,000
- Xbox 360 – 58,000
- PS3 – 17,000
Nyilvánvaló, hogy a sokat kritizált első rész a nagy ígérgetés ellenére is rányomta a bélyegét a folytatásra. Ha azonban sikerül bizonyítani, hogy a második rész igenis sokkal jobb lett, akkor hosszú távon még bőven lehet ebből egy sikertörténet – pláne úgy, hogy a PC-verzió megjelenése még hátra van.
Borító: Activision
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!