A 64 Tickes MM-et tegyük félre kicsit, nézzük mi a helyzet a 256 Tickkel.
A Matchmaking szerverek jelenleg 64 tickes, aminek vannak előnyei és hátrányai, de a legtöbben inkább a hátrányait érezzük. Az ESEA és a FaceIT szerverek ellenben 128 tickkel várnak minket, de miért pont 128? Miért nincsenek 256 tickes szerverek? Na ennek jártunk utána.
A 64 tick tulajdonképpen azt jelenti, hogy 64 alkalommal kommunikál egy másodperc alatt a gépünk és a szerver, ez 128 esetén 128 alkalom egy másodperc alatt. A 128 tick előnye, hogy gyakrabban regisztrálja a szerver a mozgást illetve a lövésünket, nekünk ez abban tűnik fel, hogy “jobban beadja”. Ám a 128 tick jobban igénybe veszi a gépünket, hiszen kétszer annyi adatot kell közölnie a szerver felé, emiatt az FPS-ünk is kevesebb valamennyivel.
https://www.youtube.com/watch?v=dzDXBKkkcfE
Na a 256 tick esetén pedig még a 128-nál is jobban igénybe venné a gépünket, cserébe pedig nem is jelentene akkora előnyt, mint a 64 és a 128 közötti tickrate. A 64 a játékhoz képest némileg alul van lőve, ezért érezzük gyakran, hogy a 128 tickes szerver sokkal jobban adja. A 128 és a 256 között pedig nem éreznénk már azt a pluszt, mellette pedig nagyon enné az FPS-t. Ez sajnos nem minden, ugyanis a Source korosodó motorja nem támogatja jelenleg a 256 ticket, talán a Source 2-ben, amit a Valve nyárra ígért nekünk. Bár ki tudja, hogy lesz-e egyáltalán Source 2 is a CS:GO alatt.
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!