Overwatch

A Mercy-probléma: biztos, hogy jó helyen változtat a Blizzard?


Az már tuti, hogy jön a nerf, csak az nem, hogy ez lesz a jó irány.

Hiába az előzetes tesztidőszak tapasztalatai, amikor a Blizzard az “éles” szerverekre is kiengedte az alaposan átdolgozott Mercy-t, lényegében rögtön óriási ellenállásba ütközött. Na nem azért, mert senki sem akart vele játszani: épp ellenkezőleg, lényegében kihagyhatatlannak bizonyult. Rengeteg kritika érte a fejlesztőket, hogy a reworkkel túlságosan OP lett a karakter, így nem okozott meglepetést, amikor nemrég kiderült, hogy jön a változás.

Eddig tartott: jön a Mercy nerf, de Junkrat és Genji is változik

A PTR-szervereken már egy új Mercy repked: a Valkyrie mostantól már nem nullázza le és nem is csökkenti le a Resurrection cooldownját. Ez önmagában nem rossz dolog, hiszen a reworkkel – azzal, hogy a Resurrectionből ultimate helyett sima ability lett – jelentős mértékben megnőtt a meccsenkénti felélesztések száma. De biztos, hogy a Valkyrie-vel volt a probléma?  Közel sem.

Amikor a Blizzard megváltoztatta a Resurrectiont, leginkább egy dologra koncentrált: arra, hogy nagyjából ugyanannyi felélesztés legyen vele egy meccsen, mint régen, amikor ultiként működött – cserébe az egész csapatra. Az egy dolog, hogy még ez sem sikerült, de ami ennél nagyobb baj, hogy megszűnt vele kapcsolatosan egy nagyon fontos dolog: az ára. Egy 30 másodperces cooldownnal rendelkező, adott esetben bármikor, akár gondolkodás nélkül elsüthető ability teljesen más tészta, mint egy ultimate. Nem kell feltölteni, legfeljebb kivárni azt a kevés időt, hogy aztán egyetlen gombnyomással semmissé tegyük az ellenfél bravúrját. Korrekt? Aligha.

A másik változás, a Guardian Angel trükk megszüntetése is megkérdőjelezhető döntés. Tény: nem egy valódi képességről van szó, csupán egy bugról, amit végül szándékosan benne hagytak a játékban. Segítségével Mercy villámgyorsan képes nagy távolságokat megtenni, ha adottak a körülmények, ha azonban a játékosok reakcióját nézzük, akkor az látszik, hogy igazán komoly panaszáradat nem alakult ki körülötte. A többség elfogadta, hogy így működik, nem igazán volt komoly ok arra, hogy a fejlesztők változtassanak. Mégis megtették, ami leginkább azért fura, mert sokadszorra gondolták magukat ebben a kérdésben: először ki akarták venni, aztán mégsem vették ki, aztán mégis kivették, majd az “éles” verzióra megint visszarakták. A mostani változás már az ötödik variálás, ha minden igaz, ami nem hangzik túl professzionálisan.

Lényeg a lényeg: az tisztán látszik, hogy Mercy igen komoly veszélyforrás, ami ugyanis az elmúlt hetekben történt, az minden, csak nem egészséges. Félő azonban, hogy a Blizzard rossz helyen ragadja meg a problémát, és nem ott változtat, ahol kellene. Rövid távon ez is megoldhatja a bajokat, hosszú távon azonban továbbra is megmarad a fő gond: az a fránya Rez, a játék talán legerősebb és legproblémásabb képessége…

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva