WackyJacky101 kapott a Tobiitól egy kis ajándékot és nem volt rest letesztelni!
Nyugodtan kimondhatjuk, a játék egyik legfontosabb eleme az, hogy előbb kiszúrjuk és megöljük az ellenséget, mint ahogy ő azt megtehetné. A fenti videót 3 fő témára oszthatjuk fel:
- Vizuális felderítés típusok
- A figyelmünk erőforrásának kezelése
- Hogyan érzékeljük a mozgást?
1. A vizuális felderítés típusai
1A, A horizontális felderítés
Természetesen ez a legegyértelműbb és legtöbbször használt típus. Szemünkkel állandóan figyelgetjük a tájat, folyamatosan pásztázzuk a környezetünket:
Természetesen figyelmünk így is legtöbbször a célkeresztünk környékén összpontosul a legjobban, de helyzettől és helytől függően (pl. sík terepen egy bódé/fa/épület és sokszor oda nézünk) lehet még egy-egy erősebb összpontosítási pont:
1B, “Fókusz” felderítés
Ebben az esetben, nem pásztázzuk folyamatosan a tájat, hanem megadott pontokra figyelünk. Erre jó példa egy ház ablakainak végignézése, vagy éppen városból menekülvén a házak figyelése:
Ennek a felderítésnek egy speciális változata, amikor sokkal kisebb területre koncentrálunk, erre tökéletes példa a red dot sight-tal célbavett ellenség:
Azonban nem szabad elfelejteni, hogy ezt a típusú fókuszálást csak a megfelelő helyzetekben alkalmazzuk, hiszen túlzott alkalmazása esetén egyfajta vizuális “csőlátás” alakul ki, aminek hála könnyen sebezhetőek leszünk!
2. A figyelmünk erőforrásának kezelése
Érdemes úgy gondolni a figyelmünkre, mintha az egy erőforrás lenne amit bármikor felhasználhatunk amikor csak akarjuk. Azonban ha olyan dolgokra használjuk, amik feleslegesek vagy nem igazán fontosak, könnyen a saját vesztünket okozhatja.
Erre tökéletes példa az inventory túl sok ideig való nézegetése vagy a sok ideig csak egy irányba való fókuszálás.
Oké-oké, de hogy tudnék ezen javítani? A legjobb megoldás talán az, ha limitáljuk azt a területet, pályarészt amire figyelnünk kell. Ezt könnyedén megtehetjük, ha kihasználjuk a pálya és a terület előnyeit (sziklák, házak, fák stb.). Ugye mennyivel egyszerűbb két oldalra figyelni a négy helyett?
Néha érdemes mérlegelni a kockázatokat, illetve olyan részleteket sem szabad elhanyagolni, minthogy honnan és hogyan várhatjuk potenciális ellenségünk felbukkanását.
“Amíg figyelem a ház két bejáratát, nem fognak hátba lőni?”
“Ha a másik ajtón jön ki, akkor hátba kerülhet?”
Ezen kérdések megválaszolása után már csak ki kell választanunk a tökéletes pozíciót / útvonalat és nyugodtan becserkészhetjük áldozatunkat:
3. Hogyan érzékeljük a mozgást?
Erre a célra természetesen a horizontális felderítés (a perifériás látás segítségével) a legalkalmasabb, hisz ezzel tudjuk a legtöbb területet lefedni. Azonban helyzettől függően (pl. épületen belül) a foveális látásunk is kiváló eszköz lehet erre.
A végére egy tipp: ha megteheted, akkor állítsd át az AA értékét high környékére:
Némi FPS-t is veszíthetsz, illetve először valószínűleg homályosabbnak is fog tűnni a játék, azonban az élsimításnak és a kevesebb “recés” pixelnek köszönhetően csökkeni fog azon esetek száma, amikor azt hitted valami mozgást láttál, de csak a szemed csapott be. Ez természetesen csak egy megfontolandó tipp, használd úgy a beállításokat ahogy a legkényelmesebben érzed magad a játékban!
Alkalmazni fogod az itt leírtakat a következő játékodban?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!