Könnyen lehet, hogy a kiadó hamarosan elmegy a szolgáltatás irányába.
A digitális disztribúció térnyerésével teljesen új trendek jelentek meg a videojáték-iparban: ezeknek köszönhető, hogy az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt kaptak a különféle DLC-k, letölthető tartalmak és mikrotranzakciók. Ma már ott tartunk, hogy egyre több kiadó tekint szolgáltatásként a játékára – hol van már ez attól, amikor besétáltunk a boltba és leemeltük a kész dobozos játékot a polcról?
Ugyanezt a témát feszegette nemrég az Electronic Arts vezérigazgatója, Andrew Wilson is a Bloombergnek adott interjújában, melyben elmondta: nincsenek már messze azok az idők, amikor az olyan nagy sorozatok, mint a FIFA vagy a Madden nem fognak évente megjelenni.
“Közelít egy világ, melyben egyre könnyebb és könnyebb lesz mozgatni a kódot, és ahol már nem lesz szükség az évenkénti megjelenésre. Sokkal inkább egy 365 napos, élő szolgáltatásként tekinthetünk ezekre a játékokra.”
Hogy mi lesz akkor évenkénti FIFA helyett? Leginkább előfizetések és ezekhez kapcsolódó frissítések: nem játékot fogunk venni, hanem “bérletet” az újabb egy évre. Valójában már most is rengeteg update érkezik a játékokhoz, folyamatosan változik a tartalom, ami különösen igaz a sportjátékokra, ahol akár év közben is történhetnek fontos változások az egyes csapatok kereteiben. A szolgáltatás-jellegnek ráadásul van egy óriási előnye az évenkénti megjelenésekkel szemben: nem jön létre minden évben egy új “platform”. Simán benne van a pakliban, hogy két év múlva nem a “FIFA 20”, hanem egyszerűen csak “FIFA” lesz az EA focis játékának dobozán, amit aztán folyamatosan update-elnek majd az aktuális technikai és tartalmi újításokkal.
Mindez persze egyelőre még nem több logikus jóslatnál, ugyanakkor sokatmondó, hogy már az EA vezérigazgatója is erről beszél – ha valaki, ő biztosan belelát abba, milyen tervei vannak a kiadónak hosszú távon. Ti mit gondoltok erről a szolgáltatás jellegről? Örülnétek neki, vagy maradjanak inkább az évenkénti megjelenések?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!