Elsőre nem is gondoltuk volna, hogy ez egy ennyire komplex folyamat!
Minden League of Legends karakternek van egy saját, személyre szabott tánc animációja. De hogyan is döntik el a fejlesztők, hogy melyik karakternek, milyen jellegű tánca legyen? Ezekre a kérdésekre adott választ a Riot legutóbbi közleményében.
Teljesen mindegy, hogy egy vicces, vagy a karakter témájába illő táncról beszélünk, minden egyes animációt hős-specifikusan választanak. Ami érdekes, hogy van a fejlesztőknek egy bevett procedúrája, amit a táncok kiválasztásánál végignéznek, ám amellett, hogy ez elsődlegesen a táncokban segít, a folyamat alkalmazható a hangok, viccek, nevetések kiötlésére is.
A 3 pont, amit mindenképpen megfigyelnek a fejlesztők:
- Mekkora a mérete a karakternek, milyen az alakja és a körvonala?
- A hősnek komoly, vagy valamilyen szinten humoros karaktere van-e? (A táncok sokszor jók arra, hogy megtörjenek egy túlzottan komoly karaktert, egy amolyan második “joke”-ként is működik. Pl.: Garen)
- Reflektál-e a karakter bármilyen aspektusa a pop kultúránkra? (Pl.: Twisted Fate és a Gangnam Style, vagy Warwick és Michael Jackson Thriller-e.)
Természetesen a fejlesztők azt is figyelembe veszi, hogy az új tánc animációk ne hasonlítsanak túlzottan a régebben használt animációk egyikére sem, tényleg komolyan veszik az egyediséget ilyen téren. Sőt, manapság már külön figyelnek a játékosmagatartásra is, például nézzük meg az új Evelynn tánc animációjának a spammalését! A karakter gömb alakban pörög folyamatosan, s mindez igazán röhejes kívülről. Nos, az ilyen kis apróságok is direkt kerülnek ma már a játékba, tehát a fejlesztők azt is figyelembe veszik, hogy szórakoztató legyen a karakter interakciók darálása.
Találunk olyan táncokat is, amik önmagukban nem igazán extrák, ám ha bizonyos kritériumoknak eleget teszünk, akkor teljesen megváltozhat a véleményünk. Xayah és Rakan tánca együtt adja ki a teljes “élményt”, ahogy Ivern és Daisy is csak együtt hozza el a varázst az Idézők Szurdokába, Illoiról és csápjairól meg már nem is beszélünk.
Ha megnézzük azt a temérdek pontot, amit csak egy tánc animációnál figyelembe vesz a Riot, láthatjuk, hogy mennyire komplex munka egy hős megtervezése, egyáltalán nem meglepő, hogy több hónapon, sőt van, hogy egy egész éven keresztül dolgoznak egy hős létrehozásán.
Nektek melyik a kedvenc tánc animációtok?
Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!