League of Legends

A játékosok véleményére építette a Riot az Emote-rendszert


A League egyik legújabb funkciója közel sem légből kapott volt, egy gondosan megtervezett folyamat végeredménye.

A League of Legends játékosai meglehetősen fontos szerepet töltöttek be az Emote-rendszer kialakításában.

Amikor tervezte a Riot az Emote-okat, az elsődleges céljuk velük a kommunikáció megkönnyítése, valamint a játékosok érzelmeinek gyors kifejezése volt. Ahhoz, hogy mindez a lehető legjobban sikerüljön, a fejlesztők “laborokat”, teszthelyiségeket alakítottak ki, amiben húsvér játékosok segítségét kérték az új funkció tökéletesítéséhez. Feljegyezték a játékosok visszajelzéseit, valamint megfigyelték, hogy mire használják játék közben az Emote-okat.

 

Fontos pontja volt a tesztelésnek, hogy milyen minőségben integrálható az új funkció a játékmenetbe. Természetesnek tűnnek-e a reakciók, vagy csak plusz “teher” a játékosoknak előrántani egy-egy hangulatjelet. A sikeres megfigyelés okán külön nézőpontokat írtak maguknak elő a fejlesztők, amiket követtek a tesztfolyamat során.

  1. Először is, fontosnak találták, hogy maguk a játékosok válaszolják meg: “Mik is az Emote-ok és milyen szerepük van a játékban?”. Ez segített új irányba lendíteni a fejlesztést, ugyanis a külső szemlélők véleménye sokszor többet jelent, mint a fejlesztők elképzelése
  2. Miután megkapták a válaszokat, megmutatták a tesztalanyoknak az Emote tervezeteket, itt is figyelve a játékosok reakcióját.
  3. Ezután következtek az 5v5 tesztmeccsek, ahol a játékosok rendelkezésére egy prototípus Emote-rendszert szolgáltattak. Itt jött a gyakorlati elemzése az új funkciónak.
  4. A gyakorlati tesztelés után minden játékos kapott egy gyors survey-t (felmérést), ami az általános véleményüket kutatta az új rendszert illetően
  5. Végül pedig a korábbi pontok tapasztalatait összegezve, kialakult egy egyetemes vélemény az Emote-rendszerről, ez alapján pedig elkezdődhetett a ráncfelvarrás és véglegesítés

Az Emote-ok megjelenése után sok játékos örömmel fogadta az új funkciót, elmondásuk szerint sokkal emberibbnek tűntek a játékosok így, hiszen első kézből érkeztek a reakciók a csapattársaktól, valamint az ellenfelektől is.

Természetesen még nem tökéletes a rendszer, ezt a Riot is elismerte, valamint biztosították a közösséget, a funkció alkalmazását a továbbiakban is vizsgálni fogják és folyamatosan azon lesznek, hogy a lehető legtökéletesebb játékélményt szolgáltassák a játékosoknak.

Ami minket igazán érdekel, az a Emote-ok integrálása a kompetitív érába. A 2018-as szezon lesz az első, amikor ez a funkció hivatalosan is elérhető a profik számára, reméljük nem lesz szabályszerű megkötése az Emote-ok használatának és láthatunk egy-két kekeckedő villantást a játékosoktól a mérkőzések közben.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva