Counter Strike

Tévhitek, félreértések és a megoldás: tisztázzunk pár dolgot a VAC-ról


A Valve hivatalos Anticheat rendszerét szinte már hagyomány fikázni, tény hogy nem tökéletes. De a helyzet közel sem olyan siralmas, mint gondolnánk.

Az általános tévhitek eloszlatása miatt nézzük át a leggyakoribb félreértéseket, hiszen egy anticheat rendszert nem lehet annyival lerendezni, hogy jó vagy rossz.

Először is tökéletes Anticheat soha nem is volt és soha nem is lesz. Minden játékban csalnak és ez a jövőben sem változik majd. A csalók szűrése mindig egy lépéssel lemaradva figyeli az eseményeket, ugyanis a feladat nagy része abból áll, hogy a meglévő csalósokat szűrjék, elemezzék majd kitiltsák. De a csalások programozói úgyis mindig találnak kiskaput, új módszert. A megelőzés tehát lehetetlen út, vadászni kell a csalókat, ezért nem lesz soha tökéletes egyetlen Anticheat rendszer sem.

A második gyakori kérdés, miért nem veszik át az ESEA Anticheat rendszerét, hiszen az ezerszer jobb. Ez igaz, de hiába milliárdos cég a Valve, az ESEA-n használt rendszer egészen egyszerűen nem átvehető számukra, pont a nagyságuk miatt. Az ESEA csalás elleni védekezése ugyanis egy háttérben futó programon alapul, ami szépen ott megy a háttérben minden felhasználónál, játék közben. Lényegében hozzáférése van a személyes fájlokhoz és a gépen található adatokhoz.

Éppen ezért olyan hatékony, és éppen ezért fordulnak elő olyan botrányok, mint mikor az ESEA Bitcoin bányászásra használta a felhasználók gépeit.

Mert bármihez hozzáfér a gépen, akár a játékosok engedélye nélkül is, ez az ára a jobb Anticheatnek. A Valve méretei miatt egy hasonló botrány világszintű felháborodáshoz vezethetne, és nem is kell szándékosnak lennie. Véletlen adatvesztés vagy bármilyen személyes információ kiszivárgása kollektív botrányt robbantana, amit nem kockáztathat meg egy ekkora cég.

Kevesen tudják, de volt már kísérlet a VAC ilyen jellegű, telepített és mindent látó rendszerére.

A felháborodás olyan gyors és globális volt, hogy egy hetet se élt meg a dolog. Nem csak az infók miatt, hanem a teljesítmény romlása miatt is, hiszen egy háttérben futó, telepített Anticheat miatt bizony leestek az FPS számok. És a drágalátos FPS-t senki nem adta, inkább akkor ne legyen olyan jó az Anticheat.

Egy újabb közkeletű tévedés, hogy a VAC nem csinál semmit. A számokból egyértelműen látszik, hogy igenis dolgozik a háttérben. Tény, hogy sosem lesz olyan hatékony egy mesterséges intelligencia, mint az emberi hozzáértés. A VAC ugyanis algoritmus szerint dolgozik, folyamatosan fejlesztik, sőt öntanuló módon magát is képzi, de akkor is csak azt tudja kitiltani, ami fennakad a szűrőn. Az Overwatch banok során viszont az is kihullik, ami egyértelmű csalás, de annyira új a kódja, hogy a VAC még esetleg nem ismeri.

Összességében a megoldás egy köztes rendszer lehetne, ami egyértelmű lenne, de választható a felhasználók számára.

A Valve az ESEA rendszeréhez hasonlóan készíthetne egy agresszív, a teljes gépet vizsgáló rendszert, amit a gépre kell telepíteni a nagyobb védelem érdekében. Ez FPS vesztéssel járna, de nagyobb védelmet jelentene a játékosoknak. Akik pedig ilyen használnak, azok magasabb meccskeresési idővel ugyan, de csak olyanokkal kerülnének össze, akik szintén futtatják ezt a VAC klienst a gépükön.

Önkéntes, biztonságos és végeredményként mindenki elégedett.

Ne maradj le semmiről, kövess minket Facebookon is!

2024 leetesport.hu | minden jog fenntartva